סונדרין איבגי בתמונה אופיינית עם חיילים
סונדרין איבגי בתמונה אופיינית עם חיילים

מצבה מוסיף להיות קשה: מתפללים לשלומה של סונדרין

מי שמכונה “האימא של החיילים” מגן יבנה הותקפה בידי חיידק אלים במהלך טיפול רפואי שגרתי, ומערכות גופה קרסו. לאחר שעברה ניתוח חירום, מצבה התייצב בבית החולים בילינסון, וכולם ממתינים לה שתתעורר

פורסם בתאריך: 22.6.18 11:21

     

עד לפני קצת יותר משבוע חייה של סונדרין איבגי מגן יבנה היו חיים שגרתיים, מלאי עשייה ונתינה. אולם ביום שלישי שעבר, במהלך טיפול רפואי סטנדרטי, מערכות גופה קרסו בעקבות הידבקות בחיידק אלים. מאז היא נלחמת על חייה. משפחתה והמונים שמוקירים אותה ואת פעילותה מתפללים ודואגים לשלומה. איבגי מאושפזת בבית החולים בילינסון וקרוביה נמצאים סביבה ונאחזים בתקווה שהיא תתעורר ותחזור לעצמה.

סונדרין איבגי

סונדרין איבגי

איבגי, בת 45, נשואה ואם לשלושה היא מזכירה בבית הספר בן גוריון בגן יבנה. בשנים האחרונות הפכה למעין “אימא של החיילים”. היא מאמצת חיילים בודדים, קונה אוכל, מתרוצצת, דואגת ומטפלת.

לפני כחודש התראיינה ל”כאן דרום” וסיפרה: “הכול התחיל מחלוקת סופגניות בחג החנוכה אי שם לפני ארבע שנים וחצי בעקבות ידיד טוב של בתי ששירת בחטיבת גבעתי. ההערכה שקיבלתי מכל החיילים הייתה חסרת גבולות, פשוט הציפו אותי באהבה וחיפשתי אחרי אפשרויות נוספות להעניק להם, זה פשוט ממלא אותי באושר. זה כבר הרבה מעבר לפינוקים וחבילות מתוקים, אני מגיעה לחתונות של המפקדים, לבריתות וימי הולדת. הם מתייעצים איתי ואני מלווה אותם בטוב וגם ברגעים שפחות.

בהתחלה התנדבתי עם חטיבת גבעתי, אך בעקבות לוחמת מיוחדת בת האזור התחברתי לגדוד קדם שנמצא בבא”ח זיקים, והם חלק מחילוץ והצלה של פיקוד העורף, זה גדוד שהוא הלב שלי, אותם אני מאמצת באופן אישי. במקביל,  בשנה האחרונה, התחלתי לפעול ב’יחד למען החייל’ — הגוף המאוחד של קרן לב”י והאגודה למען החייל, וכל מי שפונה אליי — צנחנים, חינוך, גבעתי, כולם מקבלים מענה. לרס”רים של מרחב דרום יש את הנייד שלי ושל שאר הפעילים ואנחנו נמצאים בקשר. עכשיו כשיש התחממות בגזרה והחיילים שלנו נמצאים שעות בשמש, הגענו לחלק ארטיקים ושתייה קרה”.

סונדרין איבגי

סונדרין איבגי

אבל כאמור בשבוע שעבר חייה וחיי משפחתה עברו טלטלה קשה ובלתי צפויה. “סונדרין נכנסה לטיפול רפואי סטנדרטי מתוכנן מראש בקליניקה פרטית”, אומר בעלה מאיר.

“כלום לא הכין אותה ואותנו למה שקרה אחר כך”, ממשיך מאיר. “הטיפול הסתבך עקב זיהום של חיידק אלים, שהוביל לכשל רב מערכתי. בהתחלת הטיפול הכול נראה כשורה. היא עברה הרדמה חלקית, התאוששה, נשארה לאשפוז לילה מהניתוחון ואז הכול החל לקרוס עד כדי סכנת חיים מיידית. מהמחלקה שבה היא הייתה מאושפזת היא הועברה בדחיפות לטיפול נמרץ, בניסיון להציל את חייה תוך כדי הרדמה והנשמה. היא הוכנסה לניתוח דחוף שהציל את חייה. ועכשיו אנחנו מתפללים שתקום ותחזור אלינו. מחכים שהיא תתעורר.

משגרת חיים מוחלטת של אדם אנרגטי, בריא, מלא בעשייה ונתינה לתוך סחרור שמפתיע את כולם. אנחנו מלאי תקווה שנראה אותה על רגליה במהרה. התמיכה גם מהיישוב וגם מהמעגלים הרבים, הרבה חיילים שמכירים את סונדרין, היא ענקית. יישוב שלם עצר מלכת ומתפלל לשלומה. אנחנו מאמינים שבזכות הפייטריות שלה היא תילחם ותצא מזה”, מוסיף מאיר.

עד כמה מה שקרה לה הוא נדיר?

“נדיר לגמרי. להיתקף בחיידק אלים כתוצאה מטיפול רפואי הוא דבר בהחלט נדיר, בטח באופן הזה”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר