מסע שורשים וזהות בירושלים צילום: אורט רבין

מסע השורשים של תלמידי אורט רבין

שכבת כיתות י' בבית הספר אורט על שם יצחק רבין יצאה למסע שורשים וזהות בירושלים

פורסם בתאריך: 11.3.20 10:21

     

תלמידי שכבה כיתות י' מבית הספר חזרו ממסע זהות ערכים ושורשים "על חומותייך ירושלים". בכל יום צעדו התלמידים והצוות החינוכי ובראשם הרכזת, מירב שושנה, מסלול הכולל את תרבותה היסטוריה ומורשת ירושלים בעבר ובהווה. ביום הראשון צעדו התלמידים בדרך אל העיר, כאשר המוטו של היום הוא המאמץ לעלות לירושלים, כאשר הם יוצאים  מהסטף לעבר עין כרם והר הרצל בו שמעו את סיפור עלייתם ארצה ותלאותיהם של יהודי אתיופיה.

בלילה לנו התלמידים  באוהלים בחניון ציפורי. התלמידים בשלו את ארוחת הערב במתכונת " מסטר שף" וישבו לסעוד ממעשה ידיהם להתפאר. ביום השני למסע יצאו התלמידים למסע אל העבר הכולל סיור בעיר דוד ,כולל נקבת חזקיהו ותעלת הניקוז. במהלך היום התלמידים  השתתפו בסינון עפר ארכיאולוגי בעמק צורים בעיר דוד. במהלך המסע נערכו מעגלי שיח מרגשים שהעבירו מדריכי עיר דוד.

היום השלישי למסע עמד בסימן ירושלים בהווה וכלל סיור בשכונת מוסררה, סובב חומות ושערי  העיר העתיקה. ביקור במוזיאון אסירי המחתרות ופגישה מרתקת  עם חרדי  כדי לעמוד על מורכבותה של ירושלים והפסיפס האנושי הרב גוני החי בה. בסיום המסע יצאו התלמידים לכותל  בו ערכו טקס סיום המסע..

רכזת השכבה מירב שושנה: "המסע עסק   בקשר שלנו כעם וכיחידים לעיר הכול כך מיוחדת הזו. לתלמידים זהו מסע שונה, שהדגש בו על שיח בקבוצות. אני חייבת לציין שהתלמידים עברו תהליך והפכו לשכבה מגובשת הרבה יותר. הסיום בכותל, היה מרגש מאוד. אני מבקשת להוגות לכל הצוות הנפלא ולצוות המדריכים על הובלת מסע ערכי ומרגש."

מנהלת בית הספר מרי  שפונט: "מסע על חומותייך  הינו הוא מסע ערכי מרגש שמחבר את תלמידנו אל זהותם ,לירושלים בירתנו הנצחית  שכולנו כה מחוברים אליה. הבחירה של בית הספר בתוכנית המסע הינה חלק מתוכנית הלימודים והנחלה  של חזון בית הספר . המסע הינו אבן דרך ערכית בחינוך למנהיגות אישית וחברתית שאנו מטפחים בבית הספר. אני מבקשת להודות לרכזת השכבה מירב שושנה ולצוות החינוכי  והמקצועי על הובלה  חינוכית ערכית ,על מסירות  ללא ליאות לטיפוח ועידוד תלמידי השכבה.  המסע הערכי הינו אבן דרך בתוכנית החברתית ותכנית המסעות הערכיים של בית הספר מתוך מטרה לחבר את תלמידנו לזהותם הלאומית והיהודית."

 

.

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר