יהודית דסקלו, נאדין סלאמה, רון עמית, דולב רביבו ופרופ' אילת פישמן צילום: שרון צור, דוברות הטכניון
יהודית דסקלו, נאדין סלאמה, רון עמית, דולב רביבו ופרופ' אילת פישמן צילום: שרון צור, דוברות הטכניון

במקום השלישי באולימפיאדת הביוטכנולוגיה: דולב רביבו מגן יבנה

דולב רביבו מגן יבנה הוא הזוכה במקום השלישי באולימפיאדת הביוטכנולוגיה הארצית

פורסם בתאריך: 25.2.19 14:03

     

במשרד החינוך והטכניון הכריזו השבוע על 3 הזוכים במקומות הראשונים באולימפיאדת הביוטכנולוגיה הארצית: במקום השלישי זכה דולב רביבו מתיכון אורט ע"ש יצחק רבין בגן יבנה, שחקר את השפעתה של קרינת אולטרה-סגול על מערכות קיפול ופירוק חלבונים בשמרי אפייה.

הזוכה במקום הראשון, רון עמית הוא תלמיד י"ב בבית הספר התיכון הראל במבשרת ציון. בפרויקט שהציג באולימפיאדה הוא חקר את השפעתה של קרינה סלולרית על התפתחות מחלת אלצהיימר. רון עמית ערך את המחקר עם אחיו עומר עמית ועם ניב סבן. לדבריו, החשיפה לקרינה בניסוי הייתה קצרה מכדי לקבוע השפעות מובהקות ולכן נדרשים מחקרים נוספים כדי לקבוע אם קיימת השפעה כזאת.

במקום השני זכתה נאדין סלאמה, תלמידת י"ב בתיכון האורתודוקסי הערבי בחיפה, שחקרה את ההשפעות של ריכוזי אמוניה גבוהים על אלמוגים ופיתחה שיטה לניטור של מצבי עקה המסכנים את האלמוגים.

 

 

 

 

 

אולימפיאדת הביוטכנולוגיה היא יוזמה משותפת של משרד החינוך והפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון. האולימפיאדה שאירחה כ- 280 תלמידים מרחבי הארץ מיועדת לתלמידי כתות י"ב , המתמחים בפרויקט הגמר "יישומים בביוטכנולוגיה" המתבצע בחסות מוסד אקדמי או בתעשייה, תוך התנסות מעשית של התלמידים.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "החינוך למצוינות הוא מאבני היסוד של מערכת החינוך. משרד החינוך מוביל מגוון של תכניות לאומיות להזנקת המצוינות במתמטיקה, מדעים, באנגלית ובפריפריה. השילוב של תלמידים במסגרת מחקרים פורצי דרך, בליווי האקדמיה והתעשייה תיתן בידם את המפתח להשתלבות עתידית בחזית העשייה המדעית. אני מברך את התלמידים על הישגיהם המרשימים בעשייה המחקרית. עלו והצליחו".

מנהלת מחוז מרכז, עמליה חיימוביץ': "מגוון העשייה החינוכית בתחום הטכנולוגי אשר נחשף בפני התלמידים והצוותים החינוכיים באולימפיאדה מרחיב את ידיעותיהם ומרחיב את שאיפותיהם להתקדמות בתחומים מעבר להיכרותם. אני מברכת את הזוכים והמשתתפים ממחוז מרכז וגאה בהם על הדרך לא פחות מעל הזכייה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר