ראש המועצה, אהרון דרור. צילום: ארכיון מועצת גן יבנה
אהרון דרור. צילום: ארכיון מועצת גן יבנה

העתירה נדחתה: נסללה הדרך להקמת שכונת "גן יבנה מערב"

התכנית כוללת 1,546 יחידות דיור. לא עזרה לעותרים גם טענתם כי תוספת אלפי תושבים תביא למעשה להפיכת הישוב לעיר. השופטת הגדירה את מניעיהם "אינטרס אישי מרצונם כי הישוב יוותר כפי שהוא". במקביל, מקדמים המועצה המקומית ומוסדות התכנון עוד אלפי יחידות דיור בגן יבנה, למרות התנגדות מקרב תושבים רבים

פורסם בתאריך: 4.1.18 12:13

     

נסללה הדרך לבניית מתחם הדיור החדש בגן יבנה שיכלול 1,546 יחידות, חלקן בבניה צמודת קרקע וחלקן האחר בבניה רוויה, מתחם שאושר במוסדות התכנון במסגרת תכניות מועדפות לדיור.

זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד דחה את העתירה שהגישו ארבעה תושבי הישוב כנגד החלטת הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) שבמשרד האוצר שאישרה את התכנית.

מיקומו: מערבית וצפונית לשטחה של המועצה המקומית גן יבנה, דרומית למושב גן דרום ומזרחית לכביש 4.

לטענת העותרים, תומר פרנקו, אורית זהבי, אביב דואק ואורטל חמדני, ההחלטה לאשר תוספת יחידות דיור בהתעלם מתכנית המתאר לכלל היישוב, המקודמת במקביל על ידי הוועדה המחוזית, היא בלתי סבירה שכן לשיטתם, המהלך משנה באופן דרסטי את אופיו הכפרי של היישוב, ויביא הלכה למעשה את הפיכת היישוב לעיר.

העתירה הוגשה נגד משרד האוצר – הותמ"ל, חברת דירה להשכיר בע"מ ורשות מקרקעי ישראל.

גן יבנה: כאן מתוכנן פארק. צילום: דור גפני

אולם בית המשפט דחה את טענותיהם ואישר את החלטת הותמ"ל, שיוצגה בהליך על ידי עוה"ד אורי קידר וענת בינדר גלעדי מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי). הוא קבע כי התכנית עונה על צרכים ציבוריים חשובים של מתן פתרון למצוקת הדיור בישראל באמצעות תוספת מאות יחידות דיור, תוך התחשבות בממשק הבינוי הקיים ובאופי המרקם בשולי גן יבנה. בית המשפט קיבל את טענת המדינה כי מדובר במהלך תכנוני מקיף ומעמיק, אשר עבר את כל שלבי האישור הנדרשים על ידי אנשי המקצוע המתאימים.

גן יבנה: עבודות פיתוח של רחוב חדש בישוב. צילום: דור גפני

"לא ניתן להתעלם מהרושם כי העתירה נובעת מהאינטרס האישי הצר של העותרים ומרצונם כי היישוב גן יבנה יוותר כפי שהוא", נכתב בהחלטת השופטת זהבה בוסתן, שהוסיפה: "אל מול אינטרס זה, עומד האינטרס הציבורי אותו מייצגת הוועדה למתחמים מועדפים לדיור, המבקש לתת פתרון חלקי למצוקת הדיור בישראל ומצוי בסדר עדיפות לאומי".

השופטת חייבה את העותרים בתשלום הוצאות בגובה 15,000 שקל למדינה.

 

 

זה כשנתיים שתושבים בגן יבנה מנהלים מאבק נגד תוספת אלפי יחידות דיור חדשות שיהפכו את הישוב לעיר. כיום מונה גן יבנה כ-26 אלף תושבים ואם תכניות הבניה שנמצאות בקנה יאושרו, הישוב עשוי להכפיל את עצמו מבחנת כמות תושביו. הם מפנים אצבע מאשימה לכיוונו של ראש המועצה המקומית, אהרון דרור, שלדבריהם מקדם במרץ את הפיכת הישוב לעיר על כל המשתמע מכך.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר