קרדיט: אתר המועצה

לאן נעלם מגדל השמירה ההיסטורי בגן יבנה?  

הרשת גועשת ורועשת: סמלה ההיסטורי של העיר, מגדל השמירה המערבי ששכן מאחורי המתנ"ס נעלם כלא היה. איך זה קרה? האם העובדה שהמגדל היה ניצב בלב אתר בנייה קשורה להיעלמותו? מהמועצה המקומית גן יבנה נמסר: "המועצה ניסתה גם היא לבדוק מיהו הגורם העבריין שעשה מעשה חמור ונפשע זה, ללא הצלחה"

פורסם בתאריך: 1.12.17 11:43

     

 

מגדל השמירה המכונה "הפילבוקס" הוא אחד משבעת המגדלים הסובבים את גן יבנה וביצרון  המהווים רצף תצפיתי מסביב לישובים. על פי האתר הרשמי של מועצת גן יבנה  "בעתות משבר שמרו ממגדלים אלה על העובדים בשדות, צפו על המתקרבים ודיווחו לאנשי הביטחון של הישוב. התקשורת בין המגדלים נעשתה באמצעות פעמון ואותות "סמפור" ביום, ומורס בלילה. ממוקם כיום מערבית למתנ"ס גן יבנה". האמנם? 

בחודש האחרון רוחשת קבוצת הפייסבוק גן יבנה סביב היעלמותו המסתורית של מגדל השמירה, אחד מהאתרים ההיסטוריים בגן יבנה, כאשר שאלת השאלות היא איך זה קרה ומי נושא באחריות על כך?

כך זה נראה, לפני  (קרדיט: אורית זהבי)

ואחרי:

 

גם במפת הלווין תוכלו לראות ליד הפיון הכחול, מיקום מגדל השמירה-ריק,הוא איננו.

צילום לוויין של גן יבנה

תגובות התושבים לא איחרו לבא והללו כתבו: "זהו אחד מסמלי ההיסטוריה והעבר של גן יבנה שיום אחד נעלם כלא היה , פשוט יום בהיר אחד הוא נמחק מעל פני האדמה ועמו היסטוריה רבת שנים" אמר תושב המועצה. אחר הצטרף ואמר :" זה אתר היסטורי שהיה צריך לשמר,ודינו כמו עץ שתול שאסור לעקור".

 

 

ומה יש למועצה לומר בנדון?

מועצת גן יבנה נמסר בתגובה: "מועצת גן יבנה מייחסת חשיבות רבה למורשת הישוב וסממניו. בשעתו פעלה לגידור המגדל ולתיעוד שלו. למרבה הצער הגידור נפרץ והמגדל נהרס בידי גורם לא-ידוע, לפני כשנה וחצי.  למשטרה הוגשה תלונה בדרישה לאתר את העבריין ולמצות עמו את הדין. המועצה ניסתה גם היא לבדוק מיהו הגורם העבריין שעשה מעשה חמור ונפשע זה, ללא הצלחה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר