(קרדיט צילום: בן מזרחי

שר הכלכלה אלי כהן: סיוע המשרד לעסקים בגן יבנה מובטח

שר הכלכלה חה"כ אלי כהן והנהלת משרדו קיימו ביום שלישי 7.11.17 ביקור עבודה בגן יבנה. השר אלי כהן ציין התרשמותו לנוכח פעילות הרשות ומאמציה. השר הבהיר כי עיקר הסיוע של המשרד יוכל להתמקד בתמיכה בעסקים ובתימרוצם,  היות שגן יבנה אינה מוגדרת כאיזור עדיפות לאומית

פורסם בתאריך: 8.11.17 13:18

     

בביקור נפגש השר עם ראש המועצה המקומית דרור אהרון, סגן ומ"מ ראש המועצה עו"ד סביון יניב ובעלי תפקידים נוספים במועצה, במגמה ללמוד את צורכי גן יבנה בתחומי התעשייה והתעסוקה.

ראש המועצה פתח בסקירת הישוב והתפתחותו המהירה, אשר מחייבת יצירת עוגנים כלכליים איתנים, דוגמת הרחבת איזור התעשייה הקיים, שמקודמת על ידי המועצה ורשות מקרקעי ישראל, ויצירת איזור תעשייה חדש בכניסה לישוב בשטח של  כ-400 דונם,  לגביו התקבלה בימים אלה הרשאה. בהקשר זה ציין ראש המועצה כי מתבקשת שותפות של גורמים מקצועיים מטעם המשרד בצוות התכנון של  איזור התעסוקה החדש.  

ראש המועצה עדכן את השר בפעילות שמבצעת המועצה לקידום עסקים בישוב, בהובלת חברת המועצה רוחמה עזר, המבוססת על תקציב יעודי, באירועים לעידוד הציבור לפקוד את  המרכזים המסחריים, בטיפוח מרכזים בשותפות בעלי העסקים ועוד.

ראש המועצה המשיך והודה על פעילות משותפת לרשות המקומית ו"מעוף" של משרד הכלכלה, הסוכנות לקידום עסקים קטנים ובינוניים שמספקת שירותי יעוץ וליווי עסקי, הלוואות בתנאים מועדפים וקורסים בנושאים שונים בתחומי היזמות והחיזוק העסקי.  

ראש המועצה סיכם וביקש  להסתייע במשרד בתקציבים נוספים שיהוו השלמה ליוזמותיה העצמאיות של הרשות.  

 

 

בתום ישיבת העבודה בלשכת ראש המועצה, סיירה הפמלייה קצרות באיזור המתוכנן להרחבת איזור התעשייה הקיים, וביקרה במפעל "אהרון יוסף ובניו" לזיווד האלקטרוני. ראשי החברה הציגו את האתגרים המרכזיים עמם הם נאלצים להתמודד, בהם הוצאת תהליכי יצור אל מחוץ לארץ, מכרזים ממשלתיים, הכשרת כח אדם טכני, אשראי ספקים-יצרנים ועוד.

השר חה"כ אלי כהן ציין התרשמותו לנוכח פעילות הרשות ומאמציה. השר הבהיר כי עיקר הסיוע של המשרד יוכל להתמקד בתמיכה בעסקים ובתימרוצם,  היות שגן יבנה אינה מוגדרת כאיזור עדיפות לאומית.  בתוך כך הציג את  פעילות הרשות לחדשנות,  הרשות להשקעות המעוף וקולות קוראים בהם תוכל הרשות להסתייע.

בסיכום הישיבה ביקש השר כי פעם בחודש יתקיימו בגן יבנה מפגשים של ראשי המעוף, המועצה ובעלי עסקים, וכי תיקבע מסגרת לשיתופי פעולה קבועה בין הצדדים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר