הצבת עמדות מפעם דפיברילטור בגן יבנה. צילום: דוברות מד"א
הצבת עמדות מפעם דפיברילטור בגן יבנה. צילום: דוברות מד"א

"הצלת חיי אדם": עמדות דפיברילטור הוצבו בגן יבנה

עמדות דפיברילטור הוצבו במוקדים שונים בגן יבנה על מנת שעוברי אורח יוכלו לתת טיפול ראשוני ללוקים בדום לב לפני הגעת הצוות המקצועי של מד"א. מנהל מרחב לכיש במד״א חיים קרדי: "יסייעו לתושבים להפוך טרגדיה לנס, בעת מקרה חירום"

פורסם בתאריך: 22.6.23 00:26

     

7 עמדות מפעם חשמלי (דפיברילטור) של מגן דוד אדום הוצבו במרחב הציבורי בגן יבנה, במטרה להגביר את סיכויי הישרדות הלוקים במקרי דום לב, על ידי ביצוע פעולות החייאה מיד לאחר האירוע ועד להגעת הצוות המקצועי. המפעמים שהוצבו ברחובות החשמונאים, הרצל, איריס, הגיבורים, רחל המשוררת, נתן אלטרמן וגלבוע מחוברים למאגר המידע הארצי של מד״א ובעזרתם יוכל כל עובר אורח להציל חיים.

 

כ-8,000 מקרי מוות מתרחשים בישראל מדי שנה כתוצאה מדום לב. ביצוע פעולות החייאה הכוללות שימוש במכשיר מפעם ע"י עובר אורח – המהווה את החוליה הראשונה בשרשרת הצלת החיים עד להגעת הפרמדיקים למקום – מגבירה את סיכוי ההישרדות של המטופל.

העמדות מצטרפות לאלפי מכשירים נוספים שכבר הוצבו ברחבי הארץ ע״י מגן דוד אדום. בשיתוף מרכז השלטון המקומי ומפעל הפיס, הוצבו מכשירי מפעם גם ב-600 מדוכני מפעל הפיס ברחבי הארץ.

מכשיר החייאה (דפיברילטור) של מד"א מחוץ לנקודת מפעל הפיס. צילום: איקי מימון

"מדובר בפרויקט שמשמעותו היא חד משמעית – הצלת חיי אדם", אמר ראש המועצה המקומית גן יבנה, דרור אהרון. "הפרויקט להצבתם של הדפיברילטורים החדשים במרחב הציבורי בגן יבנה נעשה בשיתוף פעולה עם מרחב לכיש במד"א והוא מצטרף לפרויקט משותף נוסף שלנו להקמת תחנת מד"א חדשה ומשודרגת בגן יבנה למען בריאות התושבים, שמסתיימת בימים אלה ממש. אני רוצה להודות לארגון מד"א על הפעילות המשותפת ועל השדרוג העצום בשירות למען תושבי גן יבנה".

מנהל מרחב לכיש במד״א חיים קרדי: "אנו מודים למועצה המקומית גן יבנה ולעומד בראשה על שהציבו בחשיבות עליונה את ערך הצלת החיים. בעזרתם אנחנו חונכים בימים אלו הצבת מכשירי מפעם (דפיברילטור). אנו מברכים על היוזמה ועל הצבת המפעמים אשר יסייעו לתושבים להפוך טרגדיה לנס, בעת מקרה חירום".

יוזכר- מצילים חיים ב-3 צעדים פשוטים: התקשרו מיד 101, בצעו לחיצות חזה וחברו את המפעם (דפיברילטור).


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר