אלפי הבקבוקים שנאספו. צילום: עם הטבע
אלפי הבקבוקים שנאספו. צילום: עם הטבע

רק לאחר התערבות "כאן דרום": תאגיד אל"ה הגיע לאסוף אלפי בקבוקי פלסטיק שאספו ילדי גן יבנה

בניגוד להתחייבותו של תאגיד אל"ה, שיפסיק את פעילותו בסוף החודש, הוא הודיע לחווה האקולוגית "עם הטבע" כי לא יגיע לאסוף מהם אלפי בקבוקים שדמי הפיקדון שלהם אמורים לממן פעילות חינוכית לילדים.רק לאחר פניית כאן דרום נפתרה הבעיה

פורסם בתאריך: 21.12.22 15:14

     

החווה האקולוגית "עם הטבע" בגן יבנה, היא חווה המוכרת במועצה ובסביבה כמרחב אקולוגי-קהילתי שמטרתו לעודד תושבים לקחת אחריות על הסביבה. אחת הפעילויות המבורכות של החווה היא עידוד איסוף בקבוקים על ידי ילדים ותלמידי פנימיית "אפל", שבמסגרתו פועלת החווה. במשך השנים נהגו התלמידים וילדי המועצה לאסוף בקבוקים אותם הביאו לחווה ובתמורה נהגו לקבל פעילות חינוכית בנושא קיימות והתמודדות עם משבר האקלים.

הבקבוקים שהיו נערמים בחווה, היו נאספים לאחר מכן על ידי תאגיד המחזור אל"ה שהוא הגוף האמון על איסוף ומחזור מיכלי משקה.

פעילות לימודית במסגרת 'עם הטבע'. צילום: עם הטבע

פעילות לימודית במסגרת 'עם הטבע'. צילום: עם הטבע

כמו כל נקודות האיסוף של התאגיד, שהוקם ב-2001 על ידי בית היוצר של הקונצרן הענקי "החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בישראל", קיבלה גם חוות "עם הטבע" הודעה שאיסוף הבקבוקים האחרון ממנה יתבצע בדצמבר 2022, לפני סגירת התאגיד והפסקת פעילותו.

בדיוק כפי שהונחתה לעשות, שגרה "עם הטבע" ב-20.11.22 בקשה למערכת התאגיד לבוא ולאסוף את 5,000 הבקבוקים האחרונים, תמורתם אמורה החווה לקבל 1,500 ש"ח שנועדו לממן את הפעילויות החינוכיות. אלא שמשום מה התאגיד לא הגיע לאסוף את הבקבוקים ואפילו לא הגיב לפניית החווה, יצרה מנהלת החווה, אורלי קנת, קשר עם התאגיד ושאלה מתי יגיעו לאסוף את הבקבוקים.

לתדהמתה, זכתה, כך לדבריה, בזלזול בוטה. "למרות שהודעתנו נשלחה בזמן ולמרות שהתאגיד היה מודע לכך שמדובר באלפי בקבוקים, תגובת התאגיד היתה שהם לא מתכוונים להגיע, משום שהם עומדים להיסגר ואין להם כל מחויבות נוספת כלפי מאן דהוא", מספרת קנת, "מעבר לעובדה שליד שער החווה הצטבר הר של 5,000 בקבוקים, שלא היה לנו מושג מה לעשות איתם, היו עשרות ילדים שאספו בקבוקים וציפו לקבל פעילות אקולוגית חווייתית בתמורה. פשוט, אכזבו והפקירו אותנו".

פעילות בעם הטבע. צילום: עם הטבע

פעילות בעם הטבע. צילום: עם הטבע

קנת מציינת שאומנם הוקם כעת תאגיד חלופי ששמו "הנקודה הירוקה", "אך תאגיד זה משפה את הממחזרים ב-20 אגורות בלבד לבקבוק, בעוד שאל"ה שילם 30 אגורות לבקבוק. בהפרש של 500 שקלים אנחנו יכולים לעשות עוד הרבה למען התלמידים", היא מסבירה.

פנינו אנחנו לתאגיד אל"ה וביקשנו להבין את פשר ההתנהגות שלהם, אלא שבתאגיד החליטו שלא להגיב לנו, אך יחד עם זאת לא התעלמו מפנייתנו ואתמול הם הגיעו ואספו את אלפי הבקבוקים שעמדו ליד שער החווה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר