חג הסיגד בגן יבנה. צילום: דוברות המועצה
חג הסיגד בגן יבנה. צילום: דוברות המועצה

דוכנים לקליעת צמות, תכשיטים, ריקודים ועוד: חג הסיגד בגן יבנה

חג הסיגד בגן יבנה יתקיים ב-22.11 בחגיגות ישוביות, במהלכן ייחשפו תושבי גן יבנה למורשת העשירה, לטעמים ולמסורת קהילת יהודי אתיופיה

פורסם בתאריך: 8.11.22 16:38

     

כמידי שנה, המועצה המקומית גן יבנה תציין את חג הסיגד, אחד מחגי ומועדי קהילת ביתא ישראל בחגיגות יישוביות. במהלך החגיגות ייחשפו תושבי גן יבנה למורשת העשירה, לניחוחות, לטעמים ולמסורות של חג הסיגד שבמרכזו כמיהתם בת אלפי השנים של קהילת יהודי אתיופיה לירושלים.

האירוע יתקיים ביום שלישי ה-22.11 במתנ"ס גן יבנה, במעמד ראש המועצה, דרור אהרון והקייס חיים אברהם. בשעה 18:00 תתקיים בלובי מתנ"ס גן יבנה תערוכה ססגונית שכוללת תכשיטים וכלים אותנטיים, בגדים מסורתיים ודוכן לקליעת צמות. לאחר מכן יתקיים טקס בונה מסורתי וסעודה לפי מיטב המסורת. לאחר מכן יתקיים מופע מרכזי באולם המתנ"ס, שכולל ריקודים אותנטיים סוחפים, הרצאה מרתקת בנושא משמעות חג הסגד ומהותו, מפי המרצה דוד מהרטה, ולבסוף הרקדה גדולה ושמחה.

חג הסיגד בגן יבנה. צילום: דוברות המועצה

חג הסיגד בגן יבנה. צילום: דוברות המועצה

"כמיטב המסורת בשנים האחרונות, אנו נקיים חגיגות יישוביות מיוחדות במינן על מנת לציין את חג הסיגד של בני קהילת יוצאי אתיופיה", אמר ראש המועצה, דרור אהרון. "אני אוהב מאד את טקס הבונה ואת ריחות התבשילים המיוחדים והייחודיים, הבגדים הצבעוניים והחגיגיים, וזו הזדמנות של כל אחד מתושבי גן יבנה להיחשף ולהכיר את המנהגים המסורתיים של בני העדה, את המשמעות של החג עבורם ואת השמחה שהוא מביא עמו".

להרשמה ופרטים נוספים, רות גרוסמן מלוות משפחות מהעדה האתיופית באגף לשירותים חברתיים. 0526955334


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר