מארי אסרף, עובדת סוציאלית מצרפת. צילום: אורלי קנת
מארי אסרף, עובדת סוציאלית מצרפת. צילום: אורלי קנת

בדואיות מסיני, עובדת סוציאלית מצרפת ויזמית מגן יבנה בפרויקט מיוחד חוצה גבולות

עובדת סוציאלית מצרפת, שחולמת ליצור עבור נשים בדואיות בסיני עצמאות כלכלית באמצעות מכירת מוצרים טבעיים, פנתה ל'עם הטבע' בגן יבנה לשיתוף פעולה בנושא. לפני מספר ימים הן נפגשו, והחלום בקרוב יהפוך למציאות. אורלי קנת מנהלת 'עם הטבע': "הגבולות חסרי משמעות"

פורסם בתאריך: 30.10.22 09:07

     

מארי לסרף, עובדת סוציאלית צעירה מצרפת, מעורבת מספר שנים בעבודה קהילתית עם נשים בדואיות בנואיבה שבסיני, במסגרת חווה אקולוגית בשם "חביבה". למארי היה רעיון לחזק את הנשים על ידי יצירת מקום שבו הן תוכלנה ליצור ביחד מוצרי קוסמטיקה וטיפוח המבוססים על צמחי מרפא, ולמכור אותם לתיירים שמגיעים לנופש בחופי סיני. המטרה שלה הייתה לפתח עבורן מרחב קהילתי תומך, אפשרות להרחבת ידע והשכלה, וכמובן להגיע לעצמאות כלכלית בזכות התשלום שיקבלו תמורת המוצרים שהן מייצרות.

רשת שמחברת בין מנהלי חוות אקולוגיות בארץ ובעולם, הביאה את מארי לפנות לחווה האקולוגית "עם הטבע" שבגן יבנה ולבקש עזרה במימוש החזון שלה. היא שמעה על קואופרטיב הקוסמטיקה הטבעית שפועל בתחומי "עם הטבע" (www.livelachcoop.co.il), על הגידול האורגני של צמחי מרפא שמתקיים במקום, ועל כך שהידע שנצבר במקום מופץ באהבה ובחינם לנשים, נערות ולכל מי שמתעניין באורח חיים טבעי ובריא.

מסייעות לבדואיות מסיני להגיע לעצמאות כלכלית. צילום: אורלי קנת

מסייעות לבדואיות מסיני להגיע לעצמאות כלכלית. צילום: אורלי קנת

במשך מספר חודשים הצדדים התכתבו והחליפו רעיונות, מידע ומחשבות על האופן בו ניתן יהיה  להפוך את החלום של מארי למציאות. ולפני מספר ימים הן נפגשו בגן יבנה, שם שהתה מארי יומיים, במהלכם היא חקרה לעומק את המודל הקואופרטיבי של "עם הטבע", שמעה על 250 נשים מכל רחבי הארץ שביחד מחזיקות בית מלאכה ליצור מוצרי קוסמטיקה טבעיים, נחשפה לעבודה עם נערות בסיכון והשתתפה בתהליכי יצור קרמים ומשחות 100% טבעיות ואורגניות. "היה כל כך מרגש להיות חבורת נשים ישראליות עם אשה צעירה מלאת חזון מצרפת שפועלת למען נשים בדואיות בסיני", אמרה אורלי קנת, מנהלת "עם הטבע" וקואופרטיב "לי ולך". "המחיצות נופלות, הגבולות חסרי משמעות ותוך כמה דקות הפכנו כולנו לבנות של אמא אדמה האוהבת".

על פי התכנית שנרקמה בגן יבנה, בחודש ינואר הקרוב צפויות נשים מהקואופרטיב בהובלת אורלי לצאת לסיני, לשתף את הנשים הבדואיות בידע הרב שנצבר, במתכונים ובתהליכי היצור של סבונים טבעיים מצמחי מרפא וכן מוצרים נטולי כימיקאלים וחומרים משמרים, תוך כדי התנסות מעשית.

עד אז, כאן בישראל, ניתן להמשיך ולהצטרף לקואופרטיב "לי ולך" במסגרתו ניתן לרכוש מוצרים לצריכה עצמית וגם להשתתף במפגשי ייצור בחברה נשית מצויינת במסגרתם גם רוכשים ידע רב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר