מעמד גזירת הסרט בנחל לכיש, בתמונה: לסרי, כצנלסון, רוזן ומרק. צילום: שירן פרץ

רוח במפרשים: הסירות חוזרות לנחל לכיש

עכשיו זה רשמי: ניתן לבוא ולשוט בנחל לכיש, הסירות כבר ממתינות לכם. ראש העיר לסרי אמר הבוקר בהשקה החגיגית: "היסטוריה קטנה בתולדות העיר". כמה זה יעלה והאם אפשר גם בשבת - כל הפרטים כאן

פורסם בתאריך: 2.8.20 14:05

     

אווירה חגיגית בנחל לכיש באשדוד – לאחר יותר מ-50 שנה מאז שהופסק היום (ראשון) חזר באופן רשמי השייט בנחל. בטקס גזירת הסרט וחנוכת השייט בנחל השתתפו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגן ראש העיר אינג' שמעון כצנלסון, סגנית ראש העיר שרון מרק, מנכ"ל החברה לתיירות אשדוד עופר דרי, ד"ר ענת רוזן מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד ונציגים נוספים.

הפרויקט הוא יוזמה משותפת של עיריית אשדוד והחברה לתיירות יחד עם איגוד ערים לאיכות הסביבה. בשנים האחרונות בוצעו פעולות שיקום של מימי הנחל וסביבתו המאפשרים חידוש השייט בנחל באמצעות סירות פדלים ללא מנוע. את המיזם יפעילו פארק אתגרים בניהול החברה לתיירות. כאשר שעות הפעילות יהיו מ-9:00 בבוקר עד 18:30 בערב בסמוך לזמני שקיעת השמש בימים ראשון עד שבת כולל סופי שבוע, שבתות וחגים.

עלות שייט בסירת פדלים עומד על 100 שקל לשעת שייט, ו-60 שקלים לחצי שעה, ותושבי אשדוד זוכים להנחה של 10 שקלים. מרגע גזירת הסרט הבוקר, השייט החל לפעול רשמית והוא פתוח לכלל ציבור הרחב.

פעילות השייט בתקופה זו תתקיים במסגרת דרישות ותנאי "תו סגול", כשכל סירה מהווה "קפסולה" בפני עצמה. כל תוואי השייט יהיה מצולם ומפוקח במשך כל זמן הפעילות ואף מעבר. על פי המתוכנן, הפעילות תנוהל על ידי "פארק אתגרים" במשך עונות האביב-קיץ-סתיו, לאורך כל ימי השבוע.

"היסטוריה קטנה בתולדות העיר, פנינת הטבע החדשה הזאת שהיא מהיפות בעיר. הפרויקט הזה מהווה דוגמה לנחישות שעומדת מאוחרי תפיסת העולם שלנו המתקיימת באשדוד בכלל ובנחל לכיש וחופי הים בפרט. אני זוכר שעמדנו כאן לפני למעלה מעשור והשקנו את תכנית ניקיון הנחל, והבנו שאנחנו הולכים לתהליך מאוד ארוך וקשה, עם הרבה מאוד שותפים, גם ברמה המקומית וגם ברמה של משרדי הממשלה. ביחד הצלחנו לעבור בשלום את השלבים, לעצור את הזיהום באמצעות פעולות משפטיות מול כל הגורמים שקשורים לנחל; לנקות את הנחל באופן אקטיבי ולהביא אותו לידי הנעה – גם של תושבים שמבקרים וגם אורחים, ולאפשר שייט בנחל כאשר החברה לתיירות הוסיפה את הביצוע". בדבריו לסרי התייחס למחויבות העירייה לשמירת הטבע והסביבה של העיר, לרבות מחויבותם לשמירה על הדיונות של אשדוד.



רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




המשתתפים באירוע חנוכת השייט עלו יחדיו על סירות הפדלים – פלמינגו, ברבור ואפילו דרקון אחד. כשהם חונכים לראשונה את השייט בנחל שעד שנים ספורות היה נחשב כמזוהם מידי לכל סוג של פעילות. יש לציין כי השחייה בנחל הינה עדין אסורה. במעמד נשא דברים מנכ"ל החברה לתיירות כשהוא מסביר כי מידי שבוע נעשות בדיקות איכות המים, ופעמים בהם ימצא שעלה הזיהום במים הפעילו תעצר לזמן קצוב עד לחידושה לאחר בדיקות חוזרות. "אחת לשבוע מתבצעות בדיקות ב-6 נקודות שונות לאורך הנחל, כאשר הבדיקות תקינות יש דגל ירוק, כאשר זה לא תקין, וזה יכול להיות ומשהו שהיה בעבר ואין צורך להילחץ מזה – יוצב דגל אדום והשייט יופסק לכמה ימים, מטהרים ועושים בדיקות מחדש עד שחוזר הדגל הירוק".

סירות הפדלים על המזח החדש שנבנה. צילום: אסף ליבוביץ'

יוני חזיז, מנהל פרויקטים בחברה לתיירות, מספר כי הקדיש את הלב והנשמה להפעלת השייט בנחל: "עשינו היסטוריה אשדודית של ממש. מדובר בתהליך של שנים שהחל לפני 20 שנה עם תחילת שיקום הנחל ופיתוח פארק לכיש ושיאו בשנים האחרונות עם קבלת האישור לשייט, ועדיין חיכינו לרגע בו השייט יהיה בטוח מעל כל צל של ספק. מכאן והלאה- זה תלוי רק בנו ובכמה נשמור על הנחל, כולנו אחראים בלי יוצא מן הכלל."

להזמנת שייט בסירת פדלים בנחל ניתן להתקשר למספר 0533438182. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר