צילום: אדמה אגן

סנסורים מתקדמים הותקנו לגילוי מוקדם של חדקונית הדקל באשדוד

עיריית אשדוד היא הרשות הראשונה שעברה משלב הפיילוט לשלב המעשי ורכשה 1,000 סנסורים

פורסם בתאריך: 10.6.20 15:49

     

אדמה אגן צועדת לסביבה ירוקה יותר ומרחיבה את סל מוצריה בתחום הירוק, היום התקינו סנסורים מתקדמים תוצרת חברת אגרינת, לגילוי מוקדם של חדקונית הדקל באשדוד, שמקדימה הרבה ערים בישראל וממשיכה בתהליך של עיר חכמה ומתקדמת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לפני כשנה וחצי, התחיל פיילוט באשדוד של התקנת סנסורים, לפיילוט הכניסו גן ורחוב, סמוך לעירייה, במהלך הפיילוט הובנו על ידי העיריה, היכולות והערך המוסף של השימוש במערכת , עיריית אשדוד , היא הרשות הראשונה שעברה משלב הפיילוט לשלב המעשי ורכשה 1,000 סנסורים, שהתקנתם תחל השבוע, כמות זו הינה רבע מכמות העצים בעיר, הצלחת השלב הראשון תוביל לניטור מלא של כל עצי התמר בעיר.

חדקונית הדקל האדומה נפוצה ברחבי העולם. וגם בישראל, החיפושית נפוצה בערים, בבניינים משותפים, בתים פרטיים ובחקלאות. החדקונית שפועלת בפנים גזע העץ – ללא כל זיהוי או סימנים חיצוניים בשלבים הראשוניים, מכרסמת את פנים הגזע עד להיחלשותו המוחלטת ולקריסתו של העץ. היות והחיפושית פועלת "מתחת לרדאר" אין דרך לזהות מראש האם העץ נגוע ולכן עד היום בוצע טיפול מניעתי קבוע בחומרי הדברה כל הזמן ולכל העצים – הן על ידי ריסוס (הגמעת כתר) והן על ידי הזרקת חומר ייעודי בשם אקטרה, מבית אדמה אגן, אל תוך גזע העץ.

“אדמה אגן" יצאה בשת"פ ייחודי עם חברת הטכנולוגיה Agrint, ובמסגרתו הן מציעות מוצר חדשני לאיתור מוקדם של חדקונית הדקל בתוך גזעי עצי הדקל. הסנסור מותקן בגזע העץ' ומתקשר עם עצים אחרים בסביבתו בעזרת טכנולוגיית BLE (בלו טות'). העצים מתקשרים עם רכזת סלולרית המעבירה את הנתונים ל"ענן", שם המידע מעובד באלגוריתם יחודי ומתורגם לאפליקציה בטלפון ולמחשב. הניטור נעשה 24/7 ומאפשר לרשות המקומית טיפול יעיל ומקומי בעצים הנגועים בלבד, ללא טיפול מיותר בעצים בריאים. המידע מגיע ישירות לטלפון או למחשב בזמן אמיתי ומראה את מיקום העץ ,מצבו (נקי, נגוע, נגיעות גבוהה, נגיעות חלשה) , ההיסטוריה של הנגיעות ומועדי הטיפול.

צילום: אדמה אגן

"מדובר בחקלאות חכמה, מדויקת ויעילה הרבה יותר", מוסיפים בחברת "אדמה אגן" השותפה לקידום המוצר. "בעזרת הטכנולוגיה, יכולים החקלאים והגורמים הרלוונטיים בעיריות להתעדכן באופן מידי ושוטף במצב כל עץ ולטפל נקודתית ואיכותית רק בעצים הפגועים. לקבל אינדיקציה על יעילות איכות הטיפול וכך, בעזרת שימוש בסנסורים נוצרת סביבה בטוחה יותר הנובעת משימוש מושכל וממוקד בחומרי ההדברה והן מעצים בריאים יותר.״

צילום: אדמה אגן

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר