השמדת סחורות מוברחות בנמל אשדוד. צילום: אקולוגיה לקהילה מוגנת

מה עושים עם טלוויזיות וסיגריות מוברחות בנמל אשדוד? צפו

עשרות טונות של סחורות מוברחות נגרסו לפירורים, שחלקם ישמש ליצור מחשבים ומוצרים נוספים במפעל מוגן

פורסם בתאריך: 1.6.20 16:40

     

עשרות טונות של מקררים, טלוויזיות, מחשבים, סיגריות, ביגוד, הנעלה ומוצרים שונים שאזרחי ישראל מזמינים מחו"ל ולא עומדים בתקנות המכס, הושמדו השבוע בנמל אשדוד. זאת, במסגרת שיתוף פעולה בין חברת "אקולוגיה לקהילה מוגנת" מהגליל התחתון, המכס וקבוצת מילניום.

"אנחנו גאים בתרומתנו הצנועה לחוק במדינת ישראל", אומר מנכ"ל "אקולוגיה לקהילה מוגנת" עמרי דה גרסיה. "מכיוון שהמטרה היא שאותן סחורות לא יוכלו לשמש את רוכשיהן, אנחנו מוציאים אותן משימוש באמצעות מגרסות ענק שמותאמות לביצוע המשימה, באישור המשרד להגנת הסביבה כמובן, וכמפעל שאחת ממטרותיו היא לספק פתרונות אקולוגיים, חלק מתוצרי הגריסה ממוחזרים לטובת שימוש חוזר".

לדברי דה גרסיה, מדי שנה מושמדות כ-1,000 טונות של סחורות מוברחות שנתפסות במכס של נמל אשדוד במקביל לפעילות העיקרית של החברה – ייצור, השמשה ומכירה של מחשבים מחודשים, במחירים "חברתיים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




המפעל המיוחד – שמעסיק כ-80 אנשים עם מוגבלויות נפשיות, פיזיות, חושיות וקוגניטיביות, בתפקוד נמוך וגבוה כאחד, בהעסקה ישירה וביחס עובד-מעביד – המשיך לעבוד גם בתקופת משבר הקורונה, כיוון שהוגדר כחיוני, סיפק וממשיך לספק מחשבים לתלמידי מערכת החינוך שנשארו בביתם, לעובדים שנאלצו ועדיין נאלצים להישאר בבית בימים אלו, להנאה ופנאי וגם כתרומות לתלמידים ומשפחות שאין ביכולתם לממן את עלויות המחשב.

"כמו כן, המשכנו באיסוף הפסולת האלקטרונית מבתי חולים, קופות חולים ומכון וייצמן, כמו גם מהרשויות המוניציפליות והעסקים השונים, על מנת שלא ייערמו ויגרמו לנזק אקולוגי, כך שלמעשה נוצר פתרון חברתי-אקולוגי-כלכלי", מוסיף דה גרסיה.

 

 

בועז אלוני, בן 52, שעובד במפעל תשע שנים כטכנאי P.C ומתגורר בהוסטל של חברת ק.ש.ר בכרמיאל: "טוב לי להרגיש נחוץ ולא שקוף ולדעת שזקוקים לי וליכולת שלי להרכיב מחשבים, בכדי שתלמידים, למשך יוכלו להמשיך ללמוד מהבית. בזמן שרוב חבריי ומשפחתי ישבו בבית בגלל הסגר, אני המשכתי לעבוד לתרום".

 ישי בן-טוב, 45, שעובד במפעל שמונה שנים וכיום הוא מנהל מחלקת שירות לקוחות ומחלקת משלוחים: "כאשר אני מקבל לידיי ערכת מחשוב שהמפעל שלי תרם למשפחות מעוטי יכולת, אני ממש מתרגש וזה עושה לי טוב בנשמה, כי אני יודע שאותה משפחה שלא יכולה לקנות לעצמה ערכת מחשוב מקבלת אותה באהבה גדולה".

חברת "אקולוגיה לקהילה מוגנת" הוקמה בשנת 2008 בידי דני קוגן, אב לילד עם מוגבלויות, ופועלת לשינוי התפיסה בחברה הישראלית לגבי מקומו של האדם האחר בה.

זאת, על ידי הכרה במסוגלותו לתרום לחברה בעבודה יצרנית, בעלת ערך ובמקצועיות מירבית, הגדלת שיעור התעסוקה בקרב אוכלוסיית האנשים עם המוגבלויות בעבודות ראויות ובעלות ערך שיקומי וכלכלי, במקביל להעלאת הביטחון העצמי וחיזוק היכולות הקוגניטיביות והמוטוריות, באופן מדיד ומשמעותי.

המפעל מוגדר כמפעל מקדם תעסוקה, מפעל שיקומי ומפעל מוגן ממשרד הביטחון, הרווחה והבריאות, ובין לקוחותיו משרדי הביטחון והבריאות, צה"ל, תע"ש, אלביט, שירותי בריאות כללית, אוניברסיטת חיפה ואמדוקס.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר