נדרשים להרתיח את מי השתיה. ברז מים. צילום: דור גפני

עקב זיהום: בניר גלים ונווה הרצוג נדרשים להרתיח את המים

תושבי מושב ניר גלים הסמוך לאשדוד קיבלו היום הנחיה שיש להרתיח את מי השתייה לאחר שהתגלו ערכים חריגים של קוליפורמים. המקור לזיהום אינו ברור

פורסם בתאריך: 11.5.20 19:46

     

תושבי מושב ניר גלים הסמוך לאשדוד קיבלו היום הודעה שעד להודעה חדשה עליהם להרתיח את מי הברז לפני השימוש. זאת, לאחר שנמצא זיהום בדגימה שנלקחה מהמים שמגיעים לישוב. גם בישיבה התיכונית נווה הרצוג שנמצאת בקרבת מקום התבקשו להרתיח את המים מאותה הסיבה.

רופאת נפת רחובות במשרד הבריאות, ד"ר מרינה פוליאקוב, כתבה הבוקר למרכז המשק של ניר גלים, יאיר אפל, כי "בבדיקות מיקרוביאליות שגרתיות למי שתייה שנערכו בתאריך 10.5.20 נמצאו חריגות בנקודות הדיגום הבאות: ניר גלים חיבור מקורות – 125 קוליפורם צואתי, ניר גלים רשת מרכז – פלטה מכוסה בקולי צואתי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




התקן המקסימלי הוא 10 חיידקי קוליפורם צואתי. כיצד הגיעה כמות כה גדולה של המזהם למי השתייה? כל הגורמים אליהם פנינו לא ידעו לספק הסבר.

בעבר אירעו תקלות במערכת השפכים המיושנת בניר גלים ובסביבתה ותושבים העלו היום חשש שמא ביוב גלש וחדר למי השתייה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לא מדובר באירוע שמקיף יישובים נוספים. מדובר בבדיקות ראשוניות שנערכו אתמול, התוצאות התקבלו הבוקר ונמצאו לא תקינות. לא ידוע כרגע על סיבת הממצאים, ולכן נלקחו בדיקות חוזרות ומחר יגיעו התוצאות. משרד הבריאות ייעדכן מחר עם קבלת תוצאות סופיות".

ממועצה אזורית חבל יבנה נמסר בתגובה: "בבדיקה שגרתית שכמותה מבצעת המועצה מידי חודש נמצאו חריגות. הבדיקות מתייחסות לניר גלים ונווה הרצוג בלבד. המים ליישובים אלה מגיעים ממקורות. אין קשר בין מי מקורות למערכת הביוב, מדובר בשתי מערכות נפרדות ומנותקות זו מזו. המועצה הגיעה לסיכום עם יובלים-אשדוד על חיבור הביוב של ניר גלים, נווה הרצוג ובני דרום למט"ש אשדוד. אנחנו מקווים כי החיבור יתבצע בחודשים הקרובים".

מאיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה נמסר בתגובה: "מקורות היא ספקית המים לניר גלים ולנווה הרצוג. בבדיקה שגרתית שהם מבצעים נמצאו בדיגום שנערך אתמול (10.5.2020) חריגות בחיידקי קוליפורם צואתי ב- 2 דגימות בניר גלים. לכן הודיעו על חובת הרתחת המים לשתייה עד להודעה חדשה. היום (11.5.2020) ביצעו דיגומים חוזרים".

מחברת מקורות עדיין לא התקבלה תגובה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר