חוף לידו: אתר הבנייה של מלון הילטון (לשעבר: גלי הים). צילום: דוד אסייג

הפורום הציבורי: מוכנים להסיר ההתנגדות להקמת המלונות בחוף לידו בתנאי

פורסם בתאריך: 3.3.20 18:12

     

קרוב לחודש לאחר שהודיעו על התנגדות לתכניות החדשות להגדלת זכויות הבניה של שני בתי המלון המתוכננים בחוף לידו – בפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד מציעים היום דרך לפיתרון חילוקי הדעות.

כזכור שתי התכניות אושרו ברוב קולות בוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית אשדוד. ביום ראשון הקרוב צפויים חברי המליאה לדון בהן.

במכתב שהעביר יו"ר הפורום בועז רענן לראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, העלה את הצעתם של חברי הפורום "לשינוי אפשרי בתכניות כך שהן תעמודנה בהנחיות החוק ובאינטרס הציבורי מבלי לפגוע בתוספת הזכויות המבוקשות על ידי היזמים".

מתנגדים לכל פגיעה בדיונה. יהושע קנטי ובועז רענן מהפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד בכנס. צילום: פבל

בועז רענן, משמאל, עם יהושע קנטי מהפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד. צילום: פבל

לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הוגשה בקשתם של היזמים להגדלת מספר החדרים בשני בתי מלון מרשת הילטון שברצונם לבנות על שני מגרשים, בתחום 100 מטר בחוף לידו בעיר. באחד מהם, הגדלת הזכויות הקיימות של 66 חדרים ל-159 ובשני, הגדלה דומה מ-66 חדרים ל-90.

בנוסף, מבקשים מגישי התוכניות החדשות תוספת של "חזית חמישית" שמשמעה הוספת בריכת שחייה על כל שירותיה בקומת הגג אשר יצריכו הגבהת המבנים תוך חריגה מן המותר. באחד המגרשים הגבהה בת 4.69 מ' ובשני הגבהה בת 2.90 מ'. יצוין שהתוכניות אושרו בעבר הרחוק בטרם החוק האוסר בנייה בטווח של 100 מ' מן החוף ולכן בנייתם חוקית.

ההצעה של הפורום מדברת על "העתקת החזית החמישית לקומת הקרקע". לדברי רענן, בדרך זו תוספות החדרים תתאפשרנה "ללא חריגה בגובה המאושר של שני המבנים וללא הצורך להביא את התוכניות לאישורה של הוועדה המחוזית לתכנון בבאר שבע. באופן זה ייחסך ליזמים זמן רב של המתנה לאישורים. לתכנית זו לא תהייה התנגדות מצד הגופים הירוקים".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר