מט"ש תימורים. צילום: תאגיד תמר

הזיהום בדרך? חילוקי דעות על ארנונה עלולים להקריס מתקן שפכים

פורסם בתאריך: 17.1.20 11:18

     

בעונת החורף הקודמת קרס מכון טיהור השפכים תימורים על מאגריו והתוצאה של הכשל התפעולי הייתה זרימת כמויות אדירות של מי קולחין באיכות נמוכה לנחל האלה ודרכו לנחל לכיש ולים באשדוד.

מאז נעשתה שורה של שיפורים כדי לשדרג את המתקן. אלא שכעת יש איום חדש על המשך קיומו והמשמעות עלולה להיות, שוב, זיהום של הסביבה.

הפעם מדובר במחלוקת כספית בין עיריית קריית מלאכי שהמט"ש נמצא בתחומה לצורך העניין לבין רשות המים שאחראית על פעילות תאגיד המים האזורי תמר.

מנכ”ל רשות המים גיורא שחם פנה לפני כמה ימים לראש העירייה אליהו זוהר בטענה שהסכום שהעירייה דורשת עבור ארנונה למתקן חורג מכל פרופורציה ועלול להביא למשבר: "חריגה קיצונית מהנורמה תיצור גירעון מובנה במט”ש ותוביל לקריסתו. בנסיבות אלה לא ניתן יהיה לאשר הרחבה או שדרוג של מט”ש תימורים… כבר כעת המט”ש אינו בר קיימא".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לפי נתונים שהובאו במכתב הארנונה השנתית של מט"ש תימורים עומדת על כמעט 2.5 מיליון שקלים כאשר התעריף למטר רבוע של קרקע תפוסה הוא 105 שקלים, כך שכל קוב יעלה 85 אגורות. לעומת זאת, מט"ש אשדוד למשל, ששטחו פי 5, מחויב בשנה בסכום של כשני מיליון שקלים לפי 19.69 שקלים למ"ר ועלות כל קוב 17 אגורות. לפני כן תאגיד הביוב יובלים באשדוד נדרש לשלם סכום גבוה בהרבה, כ-5 מיליון שקלים בשנה, אך הגיש השגות והסכום הוקטן ביותר מחצי.

חיובי הארנונה של מט"ש תימורים חריגים ביותר ביחס ליתר המט"שים, בהפרשים של מאות אחוזים, טוען שחם. מעיריית קריית מלאכי לא התקבלה תגובה.

מאגרי תימורים צילום: עיריית אשדוד

אגב, לפני כשבועיים וחצי סירב שחם לאשר את בקשתן של המועצה האזורית באר טוביה ושל תאגיד תמר להזרים מי קולחים מתימורים לנחל.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר