מיזם ירוק צילום: עיריית אשדוד

מובילים עירוניים לשינויי אקלים בישראל

אשדוד נבחרה ע"י האיחוד האירופאי, להיות חלק מהמועדון היוקרתי של ערים ומדינות המקדמות תכנית רשותית להתמודדות עם שינויי האקלים. נציגי אשדוד בפורום יטלו חלק בתכנית ההכשרה של האיחוד ובסופה תגובש תכנית מיוחדת לאשדוד. עוד סיבה לגאווה

פורסם בתאריך: 30.12.19 09:54

     

לאחרונה התפרסם דוח של השירות המטאורולוגי אשר הראה עליה של כמעלה וחצי בטמפרטורה. החורף שעבר כמו גם מערכת הגשמים האחרונה בחורף הנוכחי, מסמנים את הקצנת מזג האוויר. מצד אחד, חודש נובמבר היה חודש שחון ומצד שני כמות המשקעים שירדה ביום אחד היה גבוה למדדים הרגילים, מה שמלמד על תנודות קיצוניות ושינויי אקלים שלא היכרנו. התופעה אינה מיוחדת רק לישראל ולכן האיחוד האירופאי, בשיתוף עם גורמי מימשל ישראליים (משרד האנרגיה, משרד החוץ, משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה והשלטון המקומי) יזמו תכנית המותאמת לשינויי האקלים במטרה לעמוד ביעדי האו"ם ויעדי ממשלת ישראל תוך שהיא מייצרת חוסן עירוני.

על רקע האמור, אשדוד זכתה להימנות על חברי המועדון היוקרתי ולקחת חלק בתוכנית מטעם האיחוד האירופאי כאמור, שנועדה לגבש כלים ופעילות בהתאם לשינויי האקלים המתחוללים באזורנו. הצטרפות אשדוד למועדון היוקרתי מצטרפת לשורה של מסגרות ופורומים בהם אשדוד משתתפת בתחום איכות הסביבה, כאשר פרס איסטנבול שזכה לסיקור עולמי הוא אחד מהם.

בשבוע שעבר החלה ההכשרה המיוחדת למובילים העירוניים של מיזם Clima-Med,  שהאיחוד האירופאי מקדם, אשר תתפרש על פני 8 מפגשים מרוכזים בהתאם לסילבוס מותאם שנבנה ע"י האיחוד והגורמים הישראליים, והיא המשך ישיר לאמנת ברית ערים לאיכות חיים של פורום ה-15, עליה חתומה גם אשדוד. נציגי אשדוד בתכנית ההכשרה: מנהל אגף חשמל ומנהלת איכות הסביבה בעיריית אשדוד.

תכנית ההכשרה תסייע למובילים להכין תכניות עבודה רוחביות העונות על השאלות המרכזיות: כיצד משתמשים באנרגיה בתבונה; כיצד מצמצמים פליטות מתחבורה ומשריפת דלקים; כיצד מפחיתים פסולת, משמרים משאבי אנרגיה ומים, מצמצמים תנועת רכבים בשטח הישוב וכיצד מתארגנים להתמודדות עם שינויי האקלים, תוך חיזוק הכלכלה המקומית, שיפור הבניה הפרטית והציבורית ועוד. המשתתפים יעברו תהליך משמעותי, במסגרתו יגדירו תהליך עירוני ארוך טווח ויפעלו ברשות שלהם כצוות שירכז את הפעילויות המתקיימות ברשות, יאסוף נתוני בסיס ויבנו סקר פליטות וסקר סיכונים.  ובסיוע הנהלת העיר יקבעו יעדים עתידיים ותכנית עבודה מפורטת.

תכנית העבודה הרב-שנתית תאגד את הפעילות הקיימת והמתוכננת של יחידות העירייה בכל רשות לכדי מסמך אחד העוסק בצמצום צריכת משאבים (מים, חשמל, דלקים), טיפול מתקדם והפרדת פסולת, שיפור החוסן ובריאות התושבים, התייעלות אנרגטית, תכניות להעלאת המודעות ובניית מנגנוני הסתגלות להתמודדות עם שינויי האקלים. התכנית תיבנה בשלבים במהלך ההכשרה, על פי תבניות ושיטות המקובלות בפרויקטים של האיחוד האירופי, כך שבסיום ההכשרה תוצג לאישור הנהלת העירייה.

מיזם ירוק צילום: עיריית אשדוד

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר