עשן מעל אזור התעשייה באשדוד. צילום ארכיון: בועז רענן

חריגות בפליטת חומר מסרטן מסוג בנזן

באזור התעשייה הצפוני של אשדוד נמדדו, וממש לא בפעם הראשונה, ערכים גבוהים של בנזן. ברשתות נפוצו שמועות שהוא האחראי לתופעת שיעול בעיר, אך גורמי מקצוע שוללים זאת

פורסם בתאריך: 27.12.19 12:34

     

בנזן הוא חומר מסרטן שעלה לאחרונה לכותרות בהקשר של אסדת הגז לווייתן. זהו אחד החומרים שאמורים להיפלט לאוויר כשתבוצע ההרצה של האסדה וגורמים לחשש בקרב תושבים שחיים באזור חוף הכרמל כ-10 ק”מ מהמתקן.

בימים האחרונים נוצרה בהלה מסוימת גם באשדוד לנוכח נתונים על חריגות בשחרור אותו חומר לאוויר. ברשתות אף נפוצו טענות ששיעול מסתורי שפשה בקרב תושבים קשור לבנזן.

אשדוד, ובעיקר החלק של אזור התעשייה הצפוני שלה, היא מוקד של תעשיות כימיות ושל זיקוק ועיבוד נפט וגז. נמצאים פה בתי זיקוק, תחנת הקבלה של גז טבעי, מאגרי דלקים ומתקנים נוספים. כ-30 ק”מ בים מול חופי אשדוד-אשקלון נמצאת אסדת גז.

בעבר פעל המשרד להגנת הסביבה מול בתי הזיקוק לאחר שנמצאו חריגות משמעותיות בפליטת בנזן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לפי בדיקה של איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, המקור לערכים הגבוהים של בנזן הפעם נמדד באזור של בתי הזיקוק ופי גלילות ואין סיבה לבהלה.

מנכ”לית האיגוד ד”ר ענת רוזן מסרה, “ב-21.12.19 נמדדו ריכוזים שעתיים גבוהים של בנזן באזור התעשייה הצפוני של אשדוד, העומדים על 7.7 מק”ג/מ”ק. ערך הסביבה הוא יממתי (ממוצע של 24 שעות), והריכוזים השעתיים שנמדדו אינם חורגים מערך הסביבה היממתי. תחנת הניטור המודדת בנזן נמצאת בסמוך מאוד למקורות הפליטה באזור התעשייה הצפוני. חשוב לציין כי באזורים המאוכלסים בעיר וביישובים הסמוכים לאשדוד לא נמדדו חריגות מערכי הסביבה של בנזן. השיעול  החריג של תושבי העיר לא קשור למדידות שנערכו בסמוך למסופי ניפוק הדלקים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר