עשן מעל אזור התעשייה באשדוד. צילום ארכיון: בועז רענן

המשרד להגנת הסביבה: הכתובת למטרדי הריח – בתי הזיקוק

שלשום בערב התלוננו תושבים רבים באשדוד ובסביבה על ריח חריף שגרם לכאבי ראש

פורסם בתאריך: 14.11.19 10:35

     

שלשום, בשלישי בערב הרגישו תושבים רבים באשדוד ובסביבה, ריח כבד ומסחרר באוויר, מעין ריח של גז או גופרית. חלק מהאנשים התלוננו על כאבי ראש.

במוקד העירוני אמרו לפונים שהמקור הוא בפליטת חומרים, כנראה חריגה, מבתי הזיקוק. אולם בחברת פז, בעלת בתי הזיקוק, מסרו בתגובה שלא ידוע על כל דבר חריג.

פז בתי זיקוק אשדוד. צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה

פז בתי זיקוק אשדוד. צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה

אלא שגם לפי תשובת המשרד להגנת הסביבה שקיבלנו, הכתובת היא בתי הזיקוק: "למוקד הסביבה של המשרד להגנת הסביבה הגיעו מספר תלונות על מפגע ריח. מבירור שערכנו התברר, כי רוב התלונות הגיעו למוקד העירוני וגרמו להפעלת כונן היחידה הסביבתית. דיווח היחידה הסביבתית הועבר למחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה וממנו עולה הסברה כי מקור הריח הוא מבתי הזיקוק.

המשרד להגנת הסביבה בוחן את דוחות הסיור שבוצעו, וככל שיעלו ממנו ראיות היכולות לבסס את מקור הריח, הוא יפעיל את סמכותו. באשר לפז"א (פז זיקוק אשדוד, ד"ג), הוצא לחברה צו 45 מתוקף חוק אוויר נקי. צו זה מורה על בתי הזיקוק לנקוט בשורה של פעולות".

מאיגוד ערים לאיכות הסבסיבה אשדוד-חבל יבנה, נמסר: "בימים האחרונים פז"א הפעילו חלק ממתקני הייצור שהודממו לטובת שיפוץ חלקי. המתקן האחרון הופעל שלשום. כונני האיגוד זיהו שמוקד הריח הוא פז"א. בתנאי מזג אוויר של רוח חלשה מאוד במשך מספר שעות הריח לא התפוגג. צוותי פז"א בדקו ועקבו אחר כל מתקני הייצור ואתמול לא התקבלה שום תלונה. אנו נמשיך לברר את הנושא".

 נשמח לפרסם את תגובת חברת פז לכשתגיע.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר