השקופית הראשונה במצגת. קרדיט: משרד "מנעד"

צפו במצגת: תוכנית חדשה – כך תיראה 'שכונת הדיונה' באשדוד

לפי התוכנית השלדית כהגדרתה ייבנו אלפי יחידות דיור בבניינים שיגיעו עד ל-30 קומות בפאתי "הדיונה הגדולה". כניסה חדשה לעיר דרך מחלף אמונים המתוכנן תעבור מצפון לדיונה. למרות צמצום הבנייה לעומת התוכנית הקודמת שדיברה על 13 אלף יחידות דיור, הירוקים מתכננים לצאת בקמפיין. פרסום ראשון

פורסם בתאריך: 1.11.19 11:37

     

בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית אשדוד הוצגה למשתתפים תוכנית שלד עבור בניית השכונות החדשות בדרום-מזרח העיר, סביב "הדיונה הגדולה" ופארק החולות.

הנה המצגת בעיבוד לוידאו (קרדיט למשרד האדריכלים והתכנון "מנעד"; בנוסף: משה כהן ייעוץ וניהול תכנון, משרד הבינוי והשיכון ועיריית אשדוד):

השטח המדובר הוא למעשה רובע י"ד, שהקמתו בוטלה בשנות ה-90 במסגרת "תכנית הרביזיה", אולם קם לתחייה מחדש במסגרת הסכם הגג שנחתם באשדוד בקיץ 2017. בנוסף מדובר על הרחבה של הרבעים הקיימים כמו י"ג, ט"ז ו-י"ז.

באותו הסכם דובר על בניית יותר מ-13 אלף יחידות דיור, אולם בעקבות התנגדות המשרד להגנת הסביבה וכל הגופים הירוקים, בעירייה צמצמו את הכמות וכעת מדברים על בנייתן של עד 8,000 יחידות בפאתי הדיונה, כפי שהם מגדירים. אם כי במצגת מציינים 6,500 יחידות.

כדאי לשים לב שלפי התכנית יקומו גם מגדלים גבוהים של עד 30 קומות באזור המדובר, ושישנו תוואי אפשרי לכניסה/ יציאה נוספת לעיר מצומת אמונים שמתוכנן להפוך בעתיד למחלף. על פי התוואי, הכביש המחבר לא יעבור בדיונה הגדולה אלא מצפון לה.

גם לתכנית ה"רזה" יותר של העירייה יש מתנגדים מקרב שוחרי הטבע והארגונים הירוקים והם מתכננים מאבק נגדה. לטענתם למרות שהבנייה המתוכננת צומצמה, היא עדיין עלולה לפגוע בהזנת החולות לדיונה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר