עשן מעל אזור התעשייה באשדוד. צילום ארכיון: בועז רענן

דוח של המשרד להגנת הסביבה: "כמויות הפליטה במפרץ חיפה ובאשדוד דומות"

כך נכתב בדו"ח “מרשם הפליטות לסביבה” (מפל”ס) שפרסם ביום שני המשרד להגנת הסביבה ועוסק בזיהום אוויר, קרקע ומקורות המים

פורסם בתאריך: 10.10.19 16:44

     

מרשם הפליטות לסביבה, מפל”ס, הוא דו"ח שנתי המתפרסם על ידי המשרד להגנת הסביבה. מטרת הדו"ח היא לספק מידע על פליטות מזהמים לאוויר, לקרקע, לים ולמקורות המים.

על פי המפל”ס, שפורסם השבוע ומתייחס לשנת 2018, ישנה ירידה בפליטות של מרבית המזהמים באשדוד, מלבד פליטת חומרים אורגניים נדיפים ללא מתאן (NMVOC). אלו תרכובות אורגניות נדיפות הנפלטות ממגוון תהליכים תעשייתיים, בעיקר בתהליך זיקוק ואחסון של דלק וייצור כימיקלים.

 

לפי הדו"ח, כמויות הפליטה במפרץ חיפה ואשדוד דומות וחלק מהחומרים המזהמים הם חומרים מסרטנים או כאלה שמוגדרים “חשודים כמסרטנים”. אולם בעוד שבחיפה חלה ירידה ניכרת בזיהום כמעט בכל הקטגוריות, באשדוד רמת הפליטה נותרה די יציבה.

מתוך הדוחבאזורי התעשייה בצפון אשדוד יש 18 מפעלים שמדווחים למפל”ס. בתרשים במצורף ניתן לראות שאזורי התעשייה בצפון אשדוד הם שיאני הפליטה של תחמוצות חנקן — Nox. גם בפליטת תחמוצות חנקן וחלקיקים זעירים המצב באזורי התעשייה באשדוד פחות טוב מאשר במפרץ חיפה.

עוד דבר חשוב שמוזכר כמעט כבדרך אגב במצגת שצורפה לדו"ח הוא שלגבי פליטת מתכות מוכרות או חשודות כמסרטנות לאוויר — כלי שיט בנמלים הם מקור מרכזי לפליטתן, במיוחד ניקל.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר