לסרי היום בכנס של המשרד להגנת הסביבה באשדוד. צילום: שמואל דוד
לסרי היום בכנס של המשרד להגנת הסביבה באשדוד. צילום: שמואל דוד

העירייה והמשרד להגנה"ס הגיעו לפשרה בדיונה (וידאו)

לסרי: צמצמנו את השטח הבנוי בשלושת-רבעי, לא נבנה כביש כניסה חדש לעיר שיעבור בדיונה. הדברים נאמרו הבוקר בכנס בנושא סקרי טבע עירוני שהתקיים במלון לאונרדו. הירוקים, לעומת זאת, עומדים על התנגדותם לכל פגיעה בדיונה

פורסם בתאריך: 14.5.19 23:41

     

"צמצמנו את הבינוי המתוכנן בדיונה ב-3/4 והקטנו את כמות יחידות הדיור מ-13 אלף לפי הסכם הגג – ולפני כן אפילו 16 אלף – ל-8,000. בנוסף ביטלנו את הקמת הגשר וחלופת המנהרה. לא נסלול כביש כניסה חדש לעיר שיעבור בדיונה – הכביש יעבור בגבול הרובע המיוחד. אני חושב שזה פיתרון שמאזן בין משאב הטבע לבין הצרכים העירוניים". כך הצהיר הבוקר ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי בפתיחת כנס של המשרד להגנת הסביבה שהתקיים היום במלון לאונרדו. האירוע נערך לציון עשור של ביצוע סקרי טבע עירוניים ברחבי הארץ. אחד מהם נעשה באשדוד לפני כשנתיים וחצי .

סוגיית הבניה המתוכננת באזור "הדיונה הגדולה" שנויה מאוד במחלוקת. ארגוי הסביבה מתנגדים לבניה ולפיתוח באותו שטח וטוענים שהם עלולים להביא לחיסולה של הדיונה – התלויה באספקה שוטפת של חול המגיע באמצעות הרוח.

הירוקים, כמו הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד והחברה להגנת הטבע מתנגדים גם לפשרה שעליה דיבר לסרי וגורסים שאין לבנות בדיונה.

הדיונה הגדולה וחולות אשדוד. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

אולם במשרד להגנת הסביבה נוטים לקבלה. מנכ"ל המשרד גיא סמט אמר ל"כאן דרום" לאחר דבריו של לסרי: "להגיד שאנחנו שמחים על בניה בדיונה – לא, אנחנו לא שמחים. יש פה פשרה, פשרה כואבת אמנם, אבל פשרה ואני לא חושב שצריך לבעוט בפשרות כאלה. אי אפשר לעשות משא ומתן וכל הזמן לפתוח אותו מחדש".

אז אפשר לחיות עם מה שהציג ראש העיר?

"אני לא חי עם זה טוב, אבל אני מבין את האילוצים. אני עצוב מהפשרה, אבל הפשרה שהושגה טובה יותר מהתכניות המקוריות של העירייה, יש צמצום דראסטי בכמות יחידות הדיור, כך שהפשרה שאליה הגענו מייצרת איזשהם איזונים וזה מבחינתי סביר. אני מבין את עמדת הארגונים הירוקים שאומרים 'אני רוצה הכל', אבל אני חלק מהמדינה ובתור שכזה אני מסתכל על כלל הצרכים. אני עומד מאחורי הסיכומים שמגיעים איתי".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר