חיפושית "רצנית אוליביה", צילום: ד"ר אורי שלום - המשרד להגנת הסביבה
חיפושית "רצנית אוליביה", צילום: ד"ר אורי שלום - המשרד להגנת הסביבה

פלישת החיפושיות הגדולה: כבר נתקלתם בהן? (וידאו)

כמויות אדירות שחיפושיות שחורות הנקראות "רצנית אוליביה" מציפות את הארץ. אבל לא לדאוג: הן אינה מסוכנות

פורסם בתאריך: 29.4.19 16:52

     

 

כבר יצא לכם להיתקל בחיפושיות שחורות גדולות מעופפות בהמוניהן? אם כן, אתם ממש לא לבד. בימים האחרונים מדווח על נחילים ענקיים שלהן ששוטפים את הארץ. יתכן שהכמויות השנה גדולות במיוחד בעקבות ריבוי המשקעים שהביא לריבוי חרקים.

גם באשדוד ובסביבה הרבה אנשים מספרים על מפגש עם החיפושיות השחורות. יש כאלה שנבהלו ונכנסו ללחץ, בעיקר לנוכח הכמויות המטורפות.

מדובר, אם תהיתם, בחיפושית בשם "רצנית אוליביה". היא אינה מסוכנת לאדם, ואין מקום לנקוט באמצעי הדברה.

 

החיפושית, שגודלה 2.5 מ"מ, היא ממשפחת הרצניתיים (Carabidae) והיא ממין שהגדיר ד"ר לייבעלע פרידמן מאוניברסיטת תל-אביב כ"רצנית אוליביה" (Calosoma olivieri). חיפושית זו מועילה לחקלאות, שכן היא טורפת ביעילות חרקים בשטחים חקלאיים, ועשויה לטרוף גם מזיקים תברואתיים כמו זחלי פרפרים ותיקנים.

פלישת החיפושיות. צילום: ד"ר אורי שלום – המשרד להגנת הסביבה

החרקים מגיעים בתעופה לתחום העירוני משטחים פתוחים בשעות הערב, ועם הגעתם הם נוחתים בקרקע ומחפשים מקום מסתור ולרוב מתים בתוך שעות ספורות. הגעתם בכמויות גדולות עשויה לגרום למטרד, אך הוא עתיד להיפסק תוך זמן קצר.

במשרד להגנת הסביבה מציינים, כי אין לנקוט הדברה נרחבת, אלא רק במקרים מיוחדים: כאשר החיפושית היא במופע חריג והמוני בתחום יישוב, ובמקום שבו היא גורמת בפועל למטרד, ניתן לבצע הדברה ממוקדת בשטח מצומצם כדי למנוע נזק לציבור ולרכוש. מדביר שיפעל בניגוד להנחיות ייחשב כמבצע הדברה רשלנית ואסורה, ויינקטו נגדו האמצעים הקבועים בחוק.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר