מכאן כנראה מגיעה הסירחון: בריכות החימצון של ניר גלים ובני דרום. צילום: תושב
מכאן כנראה מגיעה הסירחון: בריכות החימצון של ניר גלים ובני דרום. צילום: תושב

"זה לא אנושי הריח הזה, זוועה"

בניר גלים סובלים התושבים מסירחון חריף שמגיע מבריכות החימצון. המועצה: "נוקטים במירב המאמצים על מנת לחבר את היישובים בני דרום וניר גלים למכון טיהור השפכים אשדוד"

פורסם בתאריך: 20.2.19 10:37

     

תושבי ניר גלים שליד אשדוד מתלוננים בימים האחרונים על ריחות קשים של ביוב שגרמו להם להסתגר בבתים.

"זה לא אנושי הריח הזה, זוועה", "זה ברמה שכבר מריחים את זה בבית אפילו שהכל סגור", כתבו תושבים בקבוצת הוואטסאפ הפנימית בישוב.

התושבים פנו למוקד וכמה מהם העלו סברה שהמקור לסירחון הוא בריכות החימצון של המושב שבהן מטופל הביוב הביתי. מדובר בשיטה מיושנת שכבר איננה מקובלת.

היו גם תושבים שהעלו חשש שהצחנה קשורה לזיהום של נחל לכיש בעקבות הזרמת השפכים אליו ממעלה הנחל בחודשיים האחרונים.

ניר גלים הוא מושב שנמצא ב"קו החזית" של אתגרים סביבתיים-בריאותיים לא פשוטים, בלשון המעטה. הוא קרוב מאוד למפעל אדמה (אגן כמיקלים) ולמפעלים כימיים נוספים באזור התעשייה הצפוני של אשדוד. גם הוא וגם מושב בני דרום היו הסובלים הראשיים מהעשן שעלה מטמנות הפסולת הישנות מצפון לאשדוד – מפגע שפחת בשנה האחרונה.

באיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה אומרים שמטרדי הריח שעליהם התלוננו השבוע במושב ניר גלים, מגיעים "מבריכות החמצון של הישוב. בריכות אלה אמורות להתחסל בשנים הקרובות עם חיבור הישוב למערכת הביוב של אשדוד".

 

 

 

 

מהמועצה האזורית חבל יבנה שאליה משתייך המושב נמסר בתגובה: "אנו נוקטים במירב המאמצים מול כל הרשויות הרלוונטיות, ובעיקר מול רשות המים וחברת יובלים, על מנת לחבר את היישובים בני דרום וניר גלים למט"ש אשדוד. זאת לאחר שלא אושר למועצה על ידי הרשויות להקים מט"ש עצמאי, ונדרש ממנה להתחבר למט"ש קיים. אנחנו במשא ומתן מתקדם עם חברת יובלים לביצוע החיבור, ועושים ככל הניתן על מנת להאיץ את ההתחברות. במקביל, ועד ביצוע החיבור, אנו פועלים לשדרוג בריכות החמצון. ככל שהדבר תלוי במועצה, נעשה ככל יכולתנו על מנת לקדם את הנושא כך שהפרויקט יתבצע בזמן הקרוב".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר