זרימת הקולחין בנחל האלה, ליד תימורים. צילום: עידן בר לב, פקח נחלים ברשות הטבע והגנים
זרימת הקולחין בנחל האלה, ליד תימורים. צילום: עידן בר לב, פקח נחלים ברשות הטבע והגנים

בעקבות זיהום הנחל והים: ראש מועצת באר טוביה זומן לשימוע

ההתראה מגיעה בגין הזרמת מי קולחין במשך שבועיים וחצי ללא היתר לנחל האלה ודרכו לנחל לכיש, שנשפך לים באשדוד

פורסם בתאריך: 7.2.19 17:19

     

פרסום ראשון: המשרד להגנת הסביבה זימן את ראש המועצה האזורית באר טוביה לשימוע. זאת, בעקבות הזרמת כמויות גדולות של מי קולחין ממאגרי תימורים לנחל האלה – ללא היתר.

הדבר נחשף ב"כאן דרום". במשך 19 ימים הוזרמו השפכים המטוהרים  ברמה ירודה לנחל האלה ודרכו לנחל לכיש ועד לחופי הים באשדוד. הנימוק של המועצה היה שהמפלס במאגרים הולך ועולה ואם לא ירוקנו חלק גדול מתכולתם, הם נמצאים בסכנת קריסה, דבר שאם יתרחש עלול להביא להצפה בלתי נשלטת של השטחים שמסביב. משרד הבריאות לא אישר להשקות שדות במי הקולחין בתימורים, דבר המעיד על איכותם הירודה. זה בצירוף הגשמים, גרם למאגרים ללכת ולהתמלא.

בעקבות ההזרמה נוצר כצפוי זיהום במי הנחלים ובים. במועצה האזורית הגישו בקשה לרשות המים לקבל היתר להמשך ההזרמה לצד בקשה מתאגיד המים של קריית גת. לאחר שהוועדה שדנה בבקשות אישרה להזרים כמיליון וחצי (!) קוב, פנתה עיריית אשדוד יחד עם יותר מ-300 גולשים ותושבים לבית הדין למים בחיפה וביקשה לבטל את האישור.

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה הוציא השבוע התראה והזמין לשימוע את ראש המועצה האזורית באר טוביה עקב הזרמת קולחים, אשר מקורם במאגר תימורים, לנחל האלה ללא צו הרשאה בסוף חודש דצמבר-ותחילת ינואר. הזרמת הקולחים גרמה לזיהום מקורות מים, דבר המהווה עבירה לכאורה לפי סעיף 20ב' לחוק המים".

ראוי לציין שראש מועצת באר טוביה קובי אביבי נכנס לתפקידו רק לפני כשלושה חודשים. מטעמו או מטעם המועצה לא התקבלה תגובה ונשמח לפרסמה לכשתגיע.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר