מועצת חבל יבנה חוברת למאבק אשדוד על נחל לכיש

ביום חמישי האחרון נשלחו שני מכתבים למשרד להגנת הסביבה,מנהל המשטרה הירוקה ולרשות הממשלתית למים וביוב על כוונת מועצת חבל יבנה למאבק המשפטי של עיריית אשדוד

פורסם בתאריך: 27.1.19 17:32

     

ביום חמישי האחרון נשלחו שני מכתבים של מועצת חבל יבנה למשרד להגנת הסביבה,מנהל המשטרה הירוקה ולרשות הממשלתית למים וביוב על כוונת מועצת חבל יבנה לחבור למאבק המשפטי של עיריית אשדוד.

זו לשון המכתב:

KD-H-C- נחל לכיש- באדיבות עיריית אשדוד002

KD-H-C- נחל לכיש- באדיבות עיריית אשדוד002

 

באחרונה המועצה עדה לתופעה חמורה של הזרמת שפכים על ידי גורמים שונים למי הנחל העובר בסמוך לבתי תושביה.
לפיכך המועצה מצטרפת לעמדתם עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה, שפי שהובעה בפניות שנשלחו על ידם זה מכבר.

אין להתעלם מהנזק הברור אשר נגרם ויגרם לתושבי חבל יבנה בכלל וניר גלים בפרט, המתגוררים בסמוך לנחל. התושבים סובלים ישירות מן הזיהום הבוטה של הנחלים העוברים בקרבתם ומושפעים ממנו קשות. מדובר בפגיעה מהותית באיכות חייהם, בפרט בשל מטרדי ריח. ביתר שאת, זיהום הנחלים גורם לסכנה מוחשית לבריאותם.

ראוי בהקשר זה להפנות לסעיף 6 למכתבו של ב"כ עיריית אשדוד מיום 17.1.19 ולחריגות אשר נמצאו בדגימות מי היום המעידות על זיהום בעקבות הזרמת השפכים. למותר לציין כי הזרמת השפכים גורמת לחריגות וזיהום חמור אף יותר במימי הנחל הזורמים בתחום שיפוטה של המועצה, בשל ריכוזם הגבוה של ערכים מזהמים טרם הזרמתם למי הים.

לאור זאת וכאמור ברישא, המועצה מתנגדת למתן היתר להזרמת שפכים לנחלים והיא מצטרפת בעניין לעמדתם של עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד – חבל יבנה, כפי שהוצגה במכתב מאת בא כוחם מיום 13.1.19.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר