דולפינים בים התיכון צילום: אנשי הים התיכון יח"צ

אירוע ים על הבר בפאב אשדודי

אנשי הים התיכון מזמינים ב14.1 את תושבי אשדוד והסביבה להשתתף בערב על הבר שכולל הכשרת יזמים סביבתיים והרצאה בנושא מיקרו פלסטיק. ב-18.1 יתקיים ניקוי חופים

פורסם בתאריך: 13.1.19 19:56

     

במטרה לעודד את הציבור להצטרף לפעילות רשת "אנשי הים התיכון" ולהכיר את החשיבות בהקמתן של שמורות ימיות אנו מארגנים ערב על הבר שיכלול מפגש פעילים והרצאה בנושא -פלסטיק ומיקרו פלסטיק בים התיכון .

 

אחת הבעיות הסביבתיות המרכזיות והקשות ביותר איתם אנו מתמודדים הוא נושא הפלסטיק .הים שלנו מוצף בפלסטיק אשר מתפרק לחלקיקים קטנים הנקראים מיקרו פלסטיק המשפיעים על כל המערכת האקולוגית בים.

הערב יתקיים ביום שני 14.1.19, בפאב הזרם באשדוד,  בתוכנית*:

בשעה 19:00  – מפגש פתיחה לתוכנית יזמות סביבתית, בו ייבחר פרויקט שיוגש איגוד ערים אשדוד לעידוד מעורבות קהילתית סביבתית. כמו כן תתקיים על פעילות "אנשי הים התיכון".
בשעה 21:00 – " מיקרו פלסטיק". הרצאה של ד"ר נועם ונדר הל בנושא השפעות הפלסטיק על הסביבה הימית.

* לתוכנית ההכשרה יש להירשם מראש. ההרצאה פתוחה לקהל הרחב.

דולפינים בים התיכון צילום: אנשי הים התיכון יח"צ

ב-18.1 יום שישי, יתקיים סיור ניקוי חופים ופלט ים בחוף ניצנים, במהלכו ניתן יהיה לראות מקרוב את השפעת הפלסטיק על הסביבה.

 

"אנשי הים התיכון״ הינה רשת ארצית המורכבת מקהילות מקומיות בהן חברים גולשים, צוללים, שחיינים, אוהבי ים ועוד רבים אחרים, אשר כולן מאוחדות ברצון להקים שמורות ימיות בים התיכון. הרשת כוללת את ארגוני הסביבה המרכזיים בישראל אשר לראשונה התאחדו במטרה לשמור על הים התיכוןהחברה להגנת הטבע, צלול, אקו-אושן, ומחמל"י (מרכז חקר, מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל), יחד עם ארגון "אנו- עושים שינוי" המרכזת את פעילות הרשת. אנשי הים התיכון פועלים בשיתוף רשות הטבע והגנים לקידום שמורות טבע ימיות.

 

בישראל רבע אחוז בלבד משטח המים הטריטוריאליים מוכרז כשמורת טבע. על מנת לספק הגנה משמעותית על החי והצומח בים, רשת "אנשי הים התיכון" דורשת ממדינת ישראל להגדיל את שטחי שמורות הטבע להיקף של 20% משטח הים, בהתאם לתכנית לשמירת הים שמציעה רשות הטבע והגנים.  

 

הקמת שמורות ימיות תוביל להגנה על הטבע הימי ואלפי מיני החי והצומח הנמצאים בו, הגנה על חיות ימיות גדולות כמו דולפינים וצבי ים שטווח המחיה שלהם רחב, שמירה על נוף פתוח ומרחב לפעילויות פנאי ונופש, מי רחצה נקיים ובריאים יותר, יותר אזורי צלילה מרהיבים והגדלת כמות הדגה בשטחי הדיג.

 

מייקל רפאל עומד בראש קואליציית אנשי הים התיכון: "המדינה מחויבת באמנות בינלאומיות להקים שמורות ימיות בים התיכון, אולם כיום פחות מרבע אחוז מהמים של ישראל מוגדרים כך. הציבור חייב להבין שהקמת שמורות ימיות היא קריטית עבורו לא פחות מאשר ליצורים הימיים. שמורות ימיות חיוניות לשמירה על המגוון הביולוגי בים התיכון, על מים נקיים, על כמות הדגה, על האוויר שאנו נושמים ולמרחבים פתוחים בים".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר