ארכיון: עשן עולה ממטמנת רתמים ועדר כבשים רועה במקום. צילום: דור גפני
ארכיון: עשן עולה ממטמנת רתמים ועדר כבשים רועה במקום. צילום: דור גפני

המשרד להגנה"ס יפעל לשקם את אתרי הפסולת רתמים וא"א

כך נודע במהלך ישיבת עבודה באשדוד בהשתתפות השר זאב אלקין וצמרת המשרד להגנת הסביבה. בנוסף, הצדדים סיכמו לקדם יחד תכנית אסטרטגית לשיקום ופיתוח נחל לכיש ויצירת טבעת ירוקה סביב העיר

פורסם בתאריך: 23.12.18 18:08

     

המשרד להגנת הסביבה ביחד עם עיריית אשדוד יגיש בקשה למשרד האוצר לקידום משותף של התכנית האסטרטגית לשיקום ופיתוח הנחל וסביבתו, יצירת טבעת טבע עירוני לעידוד התיירות והתמודדות עם אירועי קיצון בעקבות שינויי אקלים הפוגעים בנחל ובים.

רכבת משא מעל נחל לכיש, גשר עד הלום חורף 2015. צילום: דור גפני

כך סוכם בפגישה בין השר להגנת הסביבה ח"כ זאב אלקין, שביקר ביום חמישי באשדוד, לבין ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי. בישיבה השתתפו גם מ"מ ראש העירייה עו"ד גבריאל כנפו, סגניו – ד"ר שרון מרק ושמעון כצנלסון, חבר המועצת עו"ד חנוך דרך ארליך, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה ד"ר ענת רוזן, נציגי ציבור בתחום הסביבה, עובדי עירייה בכירים בתחומי התפעול והסביבה וצמרת המשרד להגנת הסביבה.

ישיבת העבודה. מקדימה: השר אלקין, ד"ר לסרי ומנכ"ל המשרד דנציגר צילום: דוברות העירייה

במהלך הישיבה הוחלט גם לקדם תכניות לשיקום אתרי הפסולת רתמים ו-א"א. מנכ"ל המשרד, ישראל דנציגר, ציין שהוא פועל לתיקון החלטת הממשלה, כך שהטיפול באתרים יכלול לא רק גיבוי הדליקות אלא גם שיקום. הוא אמר שהנושא נמצא בסדר עדיפות גבוה עד להשגת התוצאה המבוקשת ותקצוב שיקום האתר.

 

בנוסף דנו הצדדים בפתרונות האפשריים להקמת מתקן קצה בעיר אשדוד תוך סקירה של הסיוע הכספי ומדיניות המשרד להגת הסביבה בנושא.

בסוגיית החומרים המסוכנים (חומ"ס) בירכו בעירייה על שיתוף הפעולה עם המשרד בהרחקת החומרים המסוכנים, לדוגמה בנמל וסביבו – בין השאר במטרה לאפשר את הקמת קריית פארק לכיש.

בעיריית אשדוד ציינו שהשר אלקין הביע עניין רב בהצעה שהועלתה במהלך הדיון מצד חברי הנהלה להתקין רשת בפתחי הנקזים שיקלטו את הפסולת שנסחפת עם הגשם כדי למנוע את הגעתה לים.

הר ביקש מהיחידה הארצית הימית של המשרד להגנת הסביבה לבחון קיומו של פיילוט לבחינת ההצעה.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר