פז בתי זיקוק אשדוד. צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה
פז בתי זיקוק אשדוד. צילום: אילן מלסטר, המשרד להגנת הסביבה

פז אשדוד בשורה ראשונה של המפעלים המזהמים במדינה

פז אשדוד הוא בין עשרת המפעלים הגרועים לסביבה בישראל, כך עולה ממדד ההשפעה הסביבתית 2017

פורסם בתאריך: 15.10.18 17:02

     

פז אשדוד נמצא בין עשרת המפעלים הגרועים לסביבה בישראל משרד לאיכות הסביבה  פרסם מדד ההשפעה הסביבתית 2017. בראש הרשימה האדומה: רותם אמפרט, בז"ן, ופז אשדוד. לא נרשם שינוי משנה שעברה שגם אז פז אשדוד מוקמם במקום השלישי.

איכות הסביבה המפעל המזהם

מדד ההשפעה הסביבתית של המשרד להגנת הסביבה ל-2017 המתפרסם זו השנה השביעית, מספק את דירוג ההשפעה הסביבתית של חברות ומפעלים הנמצאים בבעלות ציבורית וממשלתית. המדד מספק לציבור מידע השוואתי ופשוט על הביצועים והסיכונים הסביבתיים של חברות ציבוריות בעלות השפעה סביבתית גדולה והמפעלים שבבעלותן. המדד בוחן לעומק את הסיכון הסביבתי של יותר מ-40 חברות, כ-100 מפעלים וכ-1,000 תחנות דלק.

מדד איכות הסביבה – המרכיבים

במדד ניכרת המשך מגמת העלייה בפיקוח והאכיפה הסביבתית עם עלייה של 29% בהפרות המדורגות. מהמדד עולה, כי המפעל בעל ההשפעה הסביבתית הגדולה ביותר הוא רותם אמפרט נגב, בין השאר בשל אירוע הדליפה החמור לנחל אשלים בקיץ 2017 וכן הפרות נוספות שתועדו בפיקוח ואכיפה. אחריו "מככבים" בראש הרשימה האדומה: בז"ן, בית זיקוק פז אשדוד, מפעל כרמל אולפינים, מפעל גדיב, מפעל מגנזיום ים המלח, תחנת הכוח רוטנברג, מפעל נייר חדרה, מפעל טבע טק, ותחנת הכוח אורות רבין.

המפעלים המזהמים – איכות הסביבה

המדד הוא כלי ראשון מסוגו למידע על רמת הסיכון הסביבתי של חברות, שנעשה על ידי גורם ממשלתי, ומאפשר למשקיעים בחברות ציבוריות לקבל אינדיקציה פשוטה וישירה על רמת הסיכון שלהן. התממשות סיכון סביבתי עשויה לגרור הפסדים לבעלי המניות והאג"ח של החברות המזהמות את הסביבה – הפסדים המקטינים את כספי החיסכון האמורים לשרת את הציבור בגיל פרישה. על בסיס המדד, אנליסטים ויועצי פנסיה יכולים לעזור למשקיעים לבחור את אפיק ההשקעה עם החשיפה הנמוכה ביותר לסיכון סביבתי, וכיום כל חוסך לפנסיה יכול לבחור קרן פנסיה עם ציון השפעה סביבתי מיטבי.

 

השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "המשרד להגנת הסביבה פועל להקטנת ההשפעה על הסביבה באמצעים שונים ומגוונים. מדד החברות המפורסם היום הוא כלי המאפשר לאזרחים ולמנהלי השקעות לקבל את התמונה האמיתית על ההשפעה הסביבתית של החברות ועל מידת הסיכון הסביבתי שאליו הציבור חשוף. מדד זה מפורסם כבר מספר שנים, ובעזרת שיתוף הפעולה של הציבור לנושא הוא כלי משמעותי לשיפור איכות הסביבה במדינת ישראל"

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר: "אנחנו ממשיכים במגמת ההרחבה וההעמקה של הפיקוח לצד החמרת האכיפה, תוך שימוש בכל הכלים העומדים לרשותנו – וזאת כדי למנוע פגיעה בתושבים ובבריאותם. אנו קוראים לציבור ולמשקיעים להיעזר בנתוני המדד ולקחת בחשבון את ההתנהלות הסביבתית של החברות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר