ביצים של צב ים חום בחוף המצודה. צילום: אגף החופים עיריית אשדוד
ביצים של צבת ים חום בחוף המצודה. צילום: אגף החופים עיריית אשדוד

מרגש: העתיד של צבי הים נמצא בחוף המצודה?

בימים אלה החלה עונת ההטלה של צבות הים בחופים. ברשות הטבע והגנים פועלים בימים אלה כדי להעתיק את הקנים הטריים למקום בטוח; הרשות קוראת לציבור לגלות ערנות ולמלא אחר כללי ההתנהגות הנדרשים בכדי להגן על צבות הים

פורסם בתאריך: 15.5.18 09:21

     

אם אתם אוהבי ים, הנה לכם סיבה טובה לאהוב את חודשי הקיץ החמים. במהלך החודשים מאי-אוגוסט, יוצאות בלילה צבות הים אל החוף, חופרות בור בעומק הנע בין 40-100 ס"מ ומטילות בו כ-40-130 ביצים (תלוי במין הצבה ובגיל שלה). לאחר מכן הצבות מכסות את הקן וחוזרות אל הים. לאחר כ-50 יום, בוקעים הצבונים, חופרים את דרכם החוצה, ובאישון לילה פורצים בריצת אמוק אל הים הפתוח. אם תהיתם מדוע בתמונות המצורפות הביצים נמצאות בציידנית שמירה, נספר לכם כי בחודשי ההטלה, נערכים סקרים בכל בוקר בכל חופי הארץ, על ידי פקחי רשות הטבע והגנים ובשיתוף מפקחי אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה. הסוקרים מחפשים טביעות רגליים של צבות, אשר יובילו למקום שבו הוטלו בלילה הביצים. בזהירות מגלים הסוקרים את הקן, ומעתיקים אותו במדויק אל חוות הקינון. גודל הקן, מיקום הביצה העליונה והתחתונה, וכיוון הביצים נשמר בדיוק כמו שהיה בקן המקורי. נתונים על גודל עקבות הצבה נאספים במרכז להצלת צבים, כדי לנסות לאסוף מידע על הצבות המטילות, ולעמוד את גודל האוכלוסיה בחופי הארץ.

והלילה, משהו מיוחד קרה בחוף המצודה. כאשר עובדי רשות הטבע והגנים מצאו הבוקר את תוצאות ההטלה של צבת ים חומה – 58 ביצים! כעת הביצים נלקחות לאזור מיוחד ושמור. שם הם מוחזירים לחול בדיוק כפי שהטילה ובעוד כחודשיים הם יבקעו וילכו לים, ועכשיו? נותר רק לחכות לבקיעה ולסיפור על מסע הצבים אל הים הפתוח.

כדאי לדעת: כדי לא להפריע לצבות להטיל ביצים אין לשהות בלילה בחופים שבהם ישנו שילוט של רשות הטבע והגנים האוסר זאת. במידה ונתקלתם בצבה שעלתה להטיל, אנא התרחקו ואל תדליקו אור. במידה ונתקלתם בצב פצוע, או קן פרוץ של צבים, אנא הודיעו למוקד הסביבה בטלפון *6911.

עונת ההטלה החלה. צילום: אגף החופים עיריית אשדוד

עונת ההטלה החלה. צילום: אגף החופים עיריית אשדוד

ביצי ההפתעה של הטבע? צילום: אגף החופים עיריית אשדוד

ביצי ההפתעה של הטבע? צילום: אגף החופים עיריית אשדוד

וזה הנס שמתרחש לבסוף:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר