לסרי ונתניהו בחמ"ל העירוני

לסרי לנתניהו: עצור את התוכנית להעברת מזהמים מחיפה לאשדוד

פורסם בתאריך: 18.3.24 10:09

     

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, פנה היום במכתב לרה"מ בנימין נתניהו ולשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן וקרא לעצור את התוכנית להעברת מזהמים ממפרץ חיפה לאשדוד וליישם תוכנית לצמצום הזיהום והסיכונים באשדוד.

עשן מעל אזור התעשייה באשדוד. צילום ארכיון: בועז רענן

"במסגרת יישום התוכנית הלאומית בעניין מפרץ חיפה, נבחנת בעת האחרונה האפשרות להעתיק פעילות מזהמת רבה ממפרץ חיפה לאזור אשדוד, בין היתר במסגרת תמ"א 75", כתב לסרי, "אבקש להבהיר את המובן מאליו שהחלטת הממשלה בעניין מפרץ חיפה לא כיוונה לכך שהפעילות המזהמת תעבור לאזור עמוס סיכונים אחר, תוך חשיפת תושבי אשדוד וסביבתה לסיכון סביבתי חמור. כך, אם תיושם תמ"א 75 בהתאם למתווה המוצע, התוצאה תהיה העתקת הסיכון החמור מחבל ארץ אחד לאחר, ללא שינוי ברמה הלאומית.

"בשל האמור, העירייה ואיגוד הערים מתנגדים בכל תוקף ליישום תמ"א 75 במתווה המוצע, המייעד את אזור התעשייה באשדוד כחלופה לפעילות המזהמת במפרץ חיפה".

עוד כתב לסרי: "הנני פונה אליכם בבקשה לקדם ללא דיחוי, 'תוכנית לאומית לצמצום זיהום אוויר והפחתת סיכונים סביבתיים שמקורם באזורי התעשייה הצפוניים לעיר אשדוד'. ריבוי מקורות תעשייה ותשתיות לאומיות באזורי התעשייה שמצפון לעיר אשדוד גורם לרמה גבוהה של זיהום אוויר ומפגעי ריח שמקורם באזור זה, כמו גם לריכוז משמעותי של חומרים מסוכנים וסיכונים סביבתיים.

"בשנים האחרונות נעשו מאמצים רבים להפחתת רמת הזיהום והסיכונים הסביבתיים, בכלים, במשאבים ובאמצעים הקיימים. על אף שנרשמה הפחתה מסוימת, לא ניתן להסתפק בה, וגם אם אין ראיות אפידמיולוגיות לתחלואה עודפת, הזיהום והסיכון נותרו ברמה שלא ניתן לקבל".

את המכתב סיכם לסרי כשכתב: "אין לי ספק שהדאגה לשלום ובריאות הציבור הינם בראש מעייניכם, והנני משוכנע כי חשיבות הדברים מובנת מאליה. אנו נמצאים למול אתגר לאומי שיש לתת לו מענה בתוכנית לאומית, זאת על מנת שלא להפקיר את תושבי אשדוד וסביבתה לחיים בצל סיכון סביבתי שמחובתה של הממשלה לפעול להסרתו, ולכל הפחות להפחתתו באופן משמעותי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר