ההפגנה היום. צילום: מגמה ירוקה

הפגנה ברחבת עיריית אשדוד: "ראש העיר, הבטחת עיר נקייה – תקיים"

המפגינים מחו על הטיפול במפעלים המזהמים באזור התעשייה הצפוני. בין הנוכחים גם חברי מועצה. שרון מרק: "התעשייה המזהמת ממפרץ חיפה מתפנה ומועברת לאשדוד"

פורסם בתאריך: 28.5.23 21:29

     

תושבים, פעילים וחברי מועצה הפגינו היום מול עיריית אשדוד במחאה על מה שהם מכנים "הטיפול הכושל במשבר הזיהום המסוכן בעיר ובסביבה".

המפגינים מחו על כך שראש העירייה, יחיאל לסרי, "מגלגל את האחריות למשרד להגנת הסביבה ומסרב לנקוט אמצעים", כך לדבריהם. בין הנוכחים היו חברת מועצת העיר אשדוד שרון מרק, וכן סגן ראש העיר יבנה, אלי מזוז, וחבר מועצת העיר יבנה דורון מלכה.

המפגינים הזכירו ללסרי כי הוא התחייב להילחם ביד קשה בפליטות המסרטנות והזיהום החריף הנוצר באזור התעשייה הצפוני של אשדוד ומתפשט משם לכל היישובים באזור.

הם הניפו שלטים: "ראש העיר – הבטחת עיר נקייה", "עם הבטחות ודיבורים את הזיהום לא פותרים" ו"מפעלים רשלנים – תושבים נחנקים".

שרון מרק, היום בהפגנה

חברת המועצה, שרון מרק מתחה ביקורת על התנהלות העירייה והעומד בראשה ומסרה: "אשדוד נמצאת במקום הראשון בתחלואת סרטן בקרב גברים וזה לא מפריע ללסרי. הוא גם אדיש להעברת התעשייה המזהמת ממפרץ חיפה אלינו לעיר, לאשדוד. אם חשבתם שהיום מצב זיהום האויר באשדוד גרוע… אתם לא מבינים מה צופן לנו העתיד: גפ"מ, תזקיקי נפט, ביטומן וקונדנסט ועוד שלל חומרים מסרטנים נוספים בדרכם אלינו לעיר. התעשייה המזהמת ממפרץ חיפה מתפנה ומועברת לאשדוד".

פאינה סג גלושנקוף, תושבת יבנה שסובלת מהזיהום החריף, נאמה בהפגנה: "אנחנו מריחים ריחות שלא הכרנו. בחודשים הראשונים חשבתי שהשתגעתי, אבל עכשיו אנחנו כבר מבינים מה מקור הבעיה. כל ערב אנחנו צריכים לאטום את החלונות, כי אי אפשר לנשום. ככה אי אפשר להמשיך לחיות. זו סכנת נפשות. אני מבקשת מראש העיר, איגוד ערים וכל מי שמעורב בנושא – תעזרו לנו".

ההפגנה היום. צילום: מגמה ירוקה

בארגון מגמה ירוקה אומרים כי נתונים של המשרד להגנת הסביבה, בראשות השרה עידית סילמן, מצביעים על עלייה של יותר מ-100% בפליטות חומרים המוכרים או חשודים כמסרטנים מאזור התעשייה הצפוני של אשדוד. בנוסף, אשדוד סובלת מעודף תחלואה במחלות נשימה וסרטן וכבר היום נחשבת למוקד זיהום חמור יותר ממפרץ חיפה – אזור מזוהם שהמדינה התחייבה לפנות בשנים הקרובות.

רעות כהן, מארגנת קהילתית במגמה ירוקה וממובילות המחאה: "הבריאות של כולנו צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של ראש העיר, בטח בשנת בחירות. אשדוד הפכה למזוהמת יותר ממפרץ חיפה. למרות זאת, לא רק שהעירייה לא עושה מספיק, אנחנו רואים עלייה בזיהום שרק תלך ותחריף. אנחנו דורשים מראש העיר לנקוט יד קשה נגד מפעלים, להגביר את הניטור ולצמצם את הזיהום. זהו מאבק על הבריאות של כולנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר