מפעל אדמה אגן. צילום: פבל
מפעל אדמה אגן. צילום: פבל

מפגעי הריח: חברת "אדמה אגן" זומנה לשימוע

פעילות פיקוח משותפת של איגוד ערים לאיכות  הסביבה אשדוד חבל יבנה והמשרד להגנת הסביבה על מפגעי ריח חריגים - הובילה לזימון לשימוע לחברת אדמה אגן

פורסם בתאריך: 9.11.22 21:02

     

בחודשים האחרונים הגיעו מאות תלונות של תושבי יבנה על מפגעי ריח, לאיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, לעיריית יבנה ולמשרד להגנת הסביבה.

בעקבות כך ערכו אנשי המקצוע של האיגוד והמשרד פיקוח וסיורים בשטחים בהם דווח על ריח חריג – בשכונות מגורים ביבנה, באזור התעשייה הצפוני באשדוד ובסמיכות למט"ש חברת אדמה אגן. הפיקוח כלל מיפוי המפעלים והחומרים בהם נעשה עיסוק במפעלים, אפיון של הריחות וכן בחינת נתונים מטאורולוגיים. התוצאות העלו, כי מדובר לכאורה שהמקור העיקרי לריחות החריגים עולה מפעילות במט"ש חברת אדמה אגן. יתר על כן, במספר מקרים עובדי האיגוד והמשרד תיעדו ריח חזק ובלתי סביר גם מחוץ לשטח מט"ש אדמה אגן וכן ריח אופייני למט"ש גם בשכונות ביבנה.

אנשי המקצוע באיגוד ובמשרד העבירו חוות דעת  מקצועיות למנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה, אמיר זלצברג, אשר בעקבותיו זימן את נציגי  אדמה אגן  לשימוע שיתקיים ביום 23.11.2022, בהשתתפות איגוד ערים, וזאת  בחשש כי עברו על החוק למניעת מפגעים הקובע כי: "לא יגרום אדם לריח חזק או בלתי סביר, מכל מקור שהוא, אם הוא מפריע, או עשוי להפריע, לאדם המצוי בקרבת מקום או לעוברים ושבים".

בזימון לשימוע נכתב כי המשרד להגנת הסביבה שוקל נקיטת הליכים משפטיים, לרבות הוצאת צו להפסקת המפגע ולפתיחה בחקירה פלילית כנגד החברה. עוד נכתב, כי נציגי החברה מחויבים להציג בהקדם פירוט של כל הפעולות שבכוונתכם לנקוט בכדי למנוע את מפגעי הריח הנובעים לכאורה מפעילות מט"ש החברה. יצויין, כי הפרת הוראות החוק למניעת מפגעים מהווה עבירה שהעונש המקסימלי בגינה הוא מאסר של שישה חודשים או קנס בסכומים שעלולים להגיע למאות אלפי ש"ח.

מנכ"לית  איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה רומי אבן דנן מסרה: "האיגוד מחויב לשמירה על בריאות ואיכות חיי התושבים  ואיכות הסביבה במרחב. פעלנו באופן מיידי לאיתור ואפיון מקורות הריח. אנו נמשיך ונפעל עד להסדרת המפגע על מנת להבטיח את בריאות ואיכות חיי התושבים ברשויות האיגוד והרשויות בסביבתה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר