חוף לידו אשדוד. צילום: בועז רענן
חוף לידו אשדוד. צילום: בועז רענן

"סכנה לאבדן חיי אדם": הפורום לאיכות הסביבה אשדוד בהתנגדות נוספת לבניית המלון בלידו

הפורום לאיכות הסביבה אשדוד בהתנגדות נוספת לבניית המלון בחוף לידו, בטענה כי מפלס פני הים יעלה כתוצאה מההתחממות הגלובלית, והסכנות שיגיעו עלולות לפגוע בחיי אדם

פורסם בתאריך: 23.10.22 18:10

     

הפורום לאיכות הסביבה באשדוד הוציא התנגדות נוספת לבניית המלון בחוף לידו לוועדה המקומית באשדוד, באמצעות הקליניקה לרגולציה סביבתית מאוניברסיטת בר אילן. עיקר ההתנגדות נוגעת לעליית מפלס פני הים לאור ההתחממות הגלובלית והסכנות הממשיות לחיי אדם הכרוכות בכך.

במשך שנים קמו מתנגדים לבניית המלון של היזמת אופק החזקות (מ.ג.ה) אשדוד בע"מ, בעיקר על מיקומו הקרוב מדי לפני הים ועל הסכנות הכרוכות בכך. מדובר בתוכנית לבניית בית מלון על מגרש של כ-3 דונם המצוי בתוך תחום חוף הים, כ-60 מטר מקו המים. התכנית כוללת בין היתר הוספת זכויות בנייה של כ-100%, הגדלת מספר חדרי המלון מ-66 ל-90 ושינויים בקו ובגובה הבניין. לטענת הפורום לאיכות הסביבה, בעוד עוסקת התוכנית בהתאמה לסטנדרטים תיירותיים עדכניים, היא מתעלמת לחלוטין מהשפעות סביבתיות במיוחד לנוכח משבר האקלים.

המפגינים בחוף לידו. צילום: דור גפני

המפגינים בחוף לידו. צילום: דור גפני

ביולי 2021 החליטה הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחו"ף) שלא לאשר את התוכנית, אך התהפכה בערר שהוגש לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית ולתכנון ולבנייה בפברואר השנה.

לטענת חברי הפורום לאיכות הסביבה שהגישו את התנגדותם לבניית המלון, ועדת המשנה שגתה בהחלטתה, באיזון שבין קיומן לכאורה של זכויות קנייניות בשטח, לבין החובה לשמור על משאב ציבורי – חוף הים, וקוראים לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באשדוד שלא לאשר את התוכנית – הן לאור נימוקיה של ועדת הולחו"ף והן החשיבות הרבה והמחויבות העירונית לשמור על חוף הים לטובת כלל הציבור.

בתי המלון המתוכננים של הילטון בחוף לידו. ההדמיות באדיבות קבוצת "אופק השקעות"

בתי המלון המתוכננים של הילטון בחוף לידו. ההדמיות באדיבות קבוצת "אופק השקעות"

לטענתם, תכנון המלון אינו מתחשב בהתחממות הגלובלית, ואת העלייה הצפויה במפלס פני הים בעקבותיה, שהיא לדעת מומחים, עובדה מדעית. על פי עובדה זו, קו החוף יוצר במהלך השנים הקרובות. לפיכך טוענים בפורום לאיכות הסביבה כי ההשפעות של עליית מפלס הים לצד המלון המתוכנן עלולה לייצר סכנה בטיחותית מוחשית לאבדן חיי אדם. בנוסף, לטענת הפורום, יש לשקול את הכוונה לקדם תוכניות בנייה נוספות באזור ואת ההשפעה המצטברת שלהן על הפגיעה האפשרית בנגישות הציבור לחוף הים.

גם עמותת "אדם טבע ודין" הגישה את התנגדותה להפקדתה של התוכנית האמורה בנימוקים דומים לאלו של הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד. בפנייתם לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באשדוד, טוענים חברי העמותה באופן מנומק שלא רק שיש לדחות את התוכנית אלא שגם על הוועדה ועל עיריית אשדוד לפעול להסגת הפיתוח הבנוי כבר מתחום חוף הים, מזרחה ככל שניתן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר