הזרמת קולחים למי הנחל. צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה
הזרמת קולחים למי הנחל. צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה

משרד הבריאות מזהיר מרחצה בחוף מי עמי באשדוד בשל הזרמת מים מזוהמים

מים מזוהמים מוזרמים לנחל לכיש ולאור זאת הוציא משרד הבריאות התראה למי שמתכוון לבצע פעילות בסביבת הנחל או בחוף מי עמי. זה קורה לאחר שנשלח מכתב התראה למועצת באר טוביה על הזרמת קולחים לנחל

פורסם בתאריך: 25.11.21 12:38

     

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מרחצה בחוף מי עמי באשדוד ומעיסוק בספורט ימי בסמוך לשפך נחל לכיש. זאת עקב גלישת מי קולחים לנחל לכיש וזרימתם אל הים.

רק אתמול יצא מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים מהפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, יחד עם העמותה לקידום גלישת גלים בעיר ונוספים, למועצה האזורית באר טוביה בנושא זיהום נחל לכיש.

במכתב שנשלח באמצעות עו"ד עידן איידן ממשרד איידן תירוש ושות' נטען כי המועצה אחראית על הפעלתו של מפעל לטיהור שפכים המזרים קולחים ממאגריו לעבר לנחל ברקאי, לנחל לכיש וממנו לעבר חוף ימה של אשדוד. פעולותיו של המפעל נעשות ללא האישורים החוקיים וההיתרים הנדרשים על פי החוק.

חוף מי עמי. צילום: פבל

חוף מי עמי. צילום: פבל

על פי הפורום, הזרמת הקולחים המזוהמים כאמור, מתבצעת לפחות מתחילת חודש אוקטובר האחרון וככל הידוע גם במועדים קודמים נוספים. "היא גורמת נזקים ישירים ועקיפים לציבור ולסביבה: היא גורמת לפגיעה סביבתית חמורה בנחלים ובחוף הים של אשדוד, כולל פגיעה בבעלי חיים שבמקורות המים ובסביבה האקולוגית; היא יוצרת מפגעי ריח קשים והתרבות מואצת של מזיקים בסביבת הקולחים המזוהמים; היא גם פוגעת פגיעה קשה בציבור המתרחצים והגולשים בחופי אשדוד", נמסר מהפורום.

מה זה מי קולחים? על פי משרד הבריאות "קולחים הם שפכים (מי ביוב) שעברו תהליך טיפול. תהליך הטיפול השניוני המקובל, משפר לרוב את מראה השפכים ואת עוצמת הריח אך אינו מקטין במידה רבה את ריכוז המיקואורגניזמים הגורמים לתחלואה (כגון: חיידקי כולרה, נגיפי הצהבת, פוליו ואחרים)".

לאור העובדה שהזרמת מי קולחים ללא אישור, מהווה עבירה סביבתית-פלילית, מדובר בעוולה אזרחית ונזיקית המקימה עילות תביעה שונות: תביעת רשלנות, תביעה על עשיית עושר ולא במשפט, ותביעה על הפרת דברי חקיקה. לפיכך, נדרשת מועצת באר טוביה – על פי מכתב ההתראה – להפסיק לאלתר את הזרמת הקולחים המזוהמים, להסיר לאלתר ולתקן כל מפגע סביבתי שנגרם מן ההזרמה, להבטיח לאלתר לצד מניעה מוחלטת של ההזרמה, לתחזק את המפעל בהתאם להוראות המחייבות וגם – לדון עם העומדים מאחורי ההתראה על מתן פיצוי הולם בגין הנזקים שכבר נגרמו כתוצאה מפעילותם.

בפורום אומרים כי ככל שמועצת באר טוביה לא תיענה להתראה בתוך שבוע ימים, יאלצו שולחי ההתראה לנקוט בהליכים החוקיים הנדרשים לריפוי ולמניעה של הפגיעה החמורה הנגרמת כמתואר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר