רכב שטח בדיונה

מי מונע את גידור הביטחון לשמורת החולות, למניעת כניסת רכבי שטח?

לפני חודשים אחדים פנתה רשות הטבע והגנים לעיריית אשדוד ובישרה לה על כוונתה לבצע גדר־ביטחון שתקיף את שמורת החולות שבתוכה מצויה הדיונה הגדולה של אשדוד. כך, כדי למנוע מרכבי שטח להיכנס לדיונה הגדולה ולהרוס בה צמחייה, לפגוע בבעלי חיים ולסכן את המטיילים. האם הפרויקט ימומש?

פורסם בתאריך: 26.10.20 14:24

     

היוזמה הברוכה של רשות הטבע והגנים הופנתה לראש העיר עם הצהרה שהעלויות של גידור־הביטחון יחולו עליה בלבד. במקביל, ביקשה הרשות את שיתוף הפעולה של העירייה לשלושה נושאים: הסברה, אכיפה ותחזוקה בעת פריצות המעקה בתחומה של העיר.

בועז רענן, יושב ראש הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד פנה בנושא זה לפני חודשים אחדים לראש העיר אך לא זכה עד היום למענה. יחד עם זה, הובהרה לו על ידי לשכת ראש העיר נכונותו למהלך והעברת הטיפול בו למנכ"ל העירייה. אלא שמאז הנושא תקוע ואינו מתקדם. כך, על פי אמירתו של אמיר חן, מנהל מרחב חוף של רשות הטבע והגנים. לדבריו של חן, גידור־הביטחון שהחל באזור הדרום והתקדם אל עבר גבולה של אשדוד, ממתין לאישורה של העירייה להשלמתו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מדוע העירייה אינה מסייעת לפרויקט שיש בו ברכה לעיר ועוד ללא עלות כלשהי? מה מסתתר מאחורי אי הרצון להגן הגנה של ממש על פארק החולות המהווה מערכת אקולוגית ייחודית בארץ, שכה רבים מתושבי העיר ומחוצה לה נוהגים לבקר בו לעיתים קרובות, להנאתם?  

רכב שטח בדיונה

בועז רענן: "רשות הטבע והגנים מביעה צער על אי שיתוף הפעולה של עיריית אשדוד, למרות תכתובות לא מעטות. לטענתה של הרשות, מדובר בסחבת מצערת ומיותרת שאולי תביא מצידה לוויתור על המשך השקעתה בפרויקט שהוא כה נחוץ לקיומה של הדיונה".

בקטעים אשר כבר גודרו מדרום לאשדוד דיווחו מבקרים רבים על שביעות רצונם מכך שניתן מעתה לטייל בשמורה ללא הסכנות של רכבי השטח. האם בסופו של דבר גם אשדוד תזכה בכך?

רכב שטח בדיונה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר