שטח הפקר. צילום: דור גפני
שטח הפקר. צילום: דור גפני

המזבלה הפיראטית שחונקת את התושבים: הרשויות חלוקות והמפגע נמשך

במשך תקופה ארוכה מתחדשות בעירות האש במגרש שבו הושלכו כמויות אדירות של לכלוך, אשפה ופסולת בניין בשולי אזור התעשייה של אשדוד. בעירייה מגלגלים את הכדור לרשות מקרקעי ישראל — שמטילה את האחריות על ה...קורונה

פורסם בתאריך: 23.10.20 12:22

     

הימים חולפים, שנה עוברת אך המנגינה נשארת: מאחורי בתי העסק בחלק המזרחי של רחוב העמל באזור התעשייה של אשדוד פועלת מזבלה לא חוקית המתפרסת על עשרות דונמים ובמקום יש בעירה מתמשכת של אש שגורמת לעשן סמיך שנישא למרחקים עד לשכונות מגורים בעיר וגם למושבים הסמוכים.

בשטח ההפקר הזה הושלכו באין מפריע כמויות מטורפות של לכלוך מכל מיני סוגים לאורך הרבה מאוד זמן. לא ברור מי הדליק את האש, אך מאז חודש יוני היא שבה לבעור מפעם לפעם בזכות השכבה העבה של הררי הפסולת שזרוקים באתר.

הבעירות מתחדשות והעשן מחניק. צילום: דור גפני

הבעירות מתחדשות והעשן מחניק. צילום: דור גפני

אלא שנראה שעיריית אשדוד אינה מסוגלת להתמודד עם הסרת המפגע. ביום ראשון פנה מנכ”ל העירייה, אילן בן עדי, לשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, בדרישה להטיל על רשות מקרקעי ישראל, רמ”י, את הפינוי והשיקום של המגרש עדכן שבכוונת העירייה להגיש כתב קובלנה נגד רמ”י, “בעבירה של אי קיום צו לשמירת הניקיון”.

בן עדי ציין במכתבו, שרמ”י סירבה לבקשת העירייה לטפל בקרקע שנמצאת בבעלותה “והפנתה אותה למיצוי הדין עם משליכי הפסולת”. בראשית אוגוסט, הוסיף המנכ”ל, העירייה הוציאה לרמ”י צו עם דרישה לפינוי המפגע ונקטה באמצעים כדי למנוע את השלכת הפסולת בעתיד, אך שם לא נענו ולכך.

 

לדברי מנכ”לית איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, ד”ר ענת רוזן, נכון ליום ראשון השבוע הבעירה כובתה ולא היה עשן. “הנושא”, מסרה, “מוכר לאיגוד. בחודש יוני 2020 החלה במקום בעירת פסולת פנימית, וריחות ועשן גרמו למטרדים בעיקר לתושבים באשדוד. תופעת השלכות פסולת בנייה בשולי אזור התעשייה הקלה (קריית חלוצים) אינה חדשה, ומוכרת לנו שנים רבות, אך מטרדי בעירת הפסולת החלו בחודש יוני 2020. אין מדובר באתר פסולת, אלא באזור בו השליכו פסולת בנייה רבה באופן עברייני”.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: “השלכת הפסולת מתבצעת על ידי פולש שהשתלט על השטח בניגוד לחוק ורשות מקרקעי ישראל ניהלה הליך משפטי כנגד פלישתו. במסגרת ההליך התקבל באוגוסט פסק דין שקבע כי עליו לפנות את הקרקע ולהשיבה לקדמותה ולידי המדינה, כמו כן נקבע לו תשלום של כ- 1.8 מיליון שקלים בגין דמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע. במידה ולא יבצע את הפינוי בעצמו כפי שהורה לו בית המשפט, רשות מקרקעי ישראל תפעל לפינויו בכפוף לתיאום עם משטרת ישראל. עד כה, הפינוי לא התאפשר מאחר ולשכות ההוצאה לפועל סגורות לביצוע פעולות מסוג זה עקב סגר הקורונה”.

מעיריית אשדוד לא התקבלה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר