תפיסת משליכי פסולת בניין. צילום: עיריית אשדוד

חשבו שלא רואים אותם – 723 מצלמות רואות

100 טון פסולת בנייה הושלכו במרחב הציבורי! היחידה לאכיפה סביבתית בעיריית אשדוד תפסה את המשליכים שיוזמנו גם לחקירה

פורסם בתאריך: 15.10.20 16:33

     

4.10: השכלת פסולת בנייה בטיילת במשקל 20 טון – איתור באמצעות מצלמות מוקד רואה. התפיסה בוצעה דרך סריקת מצלמות במוקד רואה בגין ערימה חדשה שזוהתה במקום.

15.10: 80 טון שהושלכו בדיונה – פעולה משולבת הכוללות מודיעין שטח ושילוב של כלים טכנולוגיים הביאו לתפיסה בזמן אמת כולל תיעוד מלא (הפסולת פונתה על ידי המשליך). כלל העבירות מתועדות באמצעות מצלמות מוקד רואה והגורמים שנתפסו הוזמנו לחקירה ביחידה לאכיפה סביבתית בעיריית אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




אהוד מויאל- מנהל היחידה לאכיפה סביבתית: ״היחידה לאכיפה סביבתית של עיריית אשדוד פועלת לשמור על השטחים הציבוריים ועל שטחי הטבע לאורך כל השנה. אשדוד מוקפת בטבעת טבע עירונית ובהם ישנם אזורים רבים המיועדים לפגיעה באמצעות משליכי פסולת בניין ולכן אנו משקיעים מאמצים רבים במניעה וגדולים עוד יותר בתפיסה של אותם משליכים. חשוב להדגיש – היכולות הטכנולוגיות שלנו גבוהות ומתקדמות מאוד, יש לנו תשתית של מודיעין שטח ולכך נוסיף את התושבים הפועלים כנאמני הניקיון, אנו מקבלים שליטה מלאה בכל השטחים וכפי שכבר ציין בפנינו אחד שתפסנו והיה בהלם: ׳יש לכם עיניים גם בגב׳ ״

במקרה נוסף: תגובה מהירה מנעה פגיעה קשה בדיונה- 80 טון פסולת הושלכו בניגוד לחוק

היחידה לאכיפה סביבתית בשילוב מוקד 106– מוקד רואה תיעדו ותפסו בזמן אמת משליכי פסולת בנייה שעשו זאת באזור הדיונה. מדובר במעשה חמור מאוד ובשבוע הבא יוזמן המשליך להמשך חקירה במשרדי היחידה לאכיפה סביבתית.

השליטה בשטח והשמירה על הסביבה האורבנית בשטחי העיר אשדוד מתבצעת גם באמצעות 723 מצלמות (עד לפני מספר חודשים היו 553 מצלמות) הפרוסות ברחבי העיר ומחוברות לתשתית טכנולוגית מהמתקדמות שיש כיום ברשויות המקומית.

השליטה מתבצעת באמצעות מוקד הרואה שכוללת יחידת תצפיתנים אשר צופים במסכים 24/7 וזאת בנוסף לכך שהמערכת הטכנולוגית מזהה כשמבוצעת עבירה ומיד מקפיצה את המסך. היחידה לאכיפה סביבתית הצליחה לבנות תשתית של מקורות מודיעין אשר מדווחים על אירועים חריגים המתבצעים ברחבי העיר.

היום בבוקר, בשעה 09:40 התקבל תלונה בווטסאפ 106 בגין השלכת פסולת בניה בכניסה לדיונה. צוות היחידה לאכיפה סביבתית הגיע מיד למקום והצליח לאתר את משליך הפסולת. במהלך התחקיר הראשוני בשטח הוצגו בפניו הצילומים של המצלמות המתעדות את הכניסה לשטח והשלכת הפסולת. לא נותר ברירה למשליך שמיד הודה בביצוע העבירה. בנוסף, הוא התבקש לפנות מהמקום את הפסולת למקום שמאושר לכך. כמו כן, בשבוע הבא הוא יגיע לחקירה במשרדי היחידה לאכיפה סביבתית.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר