בית הזיקוק באשדוד. צילום: אילן אסייג
בית הזיקוק באשדוד. צילום: אילן אסייג

"עצור את הרעלת אשדוד": הלן גלבר במכתב לרה"מ נתניהו

על רקע ההליך להעברת קונדנסט ממאגר הגז לוויתן לבתי הזיקוק באשדוד - שמשמעותו סכנה בריאותית וסביבתית חמורה לתושבי העיר, כתבה המועמדת לראשות העיר הלן גלבר מכתב לראש הממשלה בדרישה להקפיא את המהלך. גלבר: "קוראת לך להתערב מיידית ולהקפיא את האסון שעלול לנחות על ראש התושבים באשדוד בעוד כחודש"

פורסם בתאריך: 8.2.24 20:32

     

עו"ד הלן גלבר, המתמודדת לראשות העיר אשדוד, פנתה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו דרשה לעצור את מעבר הקונדנסט (תוצר לוואי המתקבל בעת זיקוק של גז או נפט) ממאגר הגז לוויתן לבתי הזיקוק באשדוד. מדובר בחומר רעיל ומסוכן ע"פ משרדי הבריאות והגנת הסביבה, המלווה בסכנת התלקחות ופיצוץ.

"חברות הגז השותפות במאגר לוויתן ביצעו מחטף כשבעיצומה של המלחמה, במהלך מהיר ושקט, ללא בחינת גורמי מקצוע ודיון ציבורי הודיעו על הסכם להזרמת החומר לבתי הזיקוק באשדוד בהיקף של מיליוני חביות קונדנסט", טוענת גלבר.

בית הזיקוק באשדוד. צילום: אילן אסייג

בית הזיקוק באשדוד. צילום: אילן אסייג

"כאילו אין די בפגיעה הקשה והמתמשכת שתושבי אשדוד סובלים בשנים האחרונות וביתר שאת בחודשים האחרונים של ירי המסכן אותנו ואת בתינו, מגיעה ההחלטה חסרת האחריות הזאת שעלולה להמית עלינו אסון בקנה מידה אדיר, בריאותי, סביבתי וגם בתרחיש של פגיעת טיל", כתבה גלבר במכתבה.

גלבר ציינה את חוות הדעת של משרד הבריאות, לפיה "שימוש בקונדנסט ללא ייצובו עלול לגרום לפליטת חומרים מזיקים לאוויר ולחשוף את המשתמשים בו ואת הסביבה לסכנות בטיחותיות".

"במקרה פיצוץ בצינור ייווצר ענן גז דליק וקרינת החום תשרוף ותמיס כל מה שנמצא ברדיוס של עד 500-1500 מטר. כדור האש מהפיצוץ יכול להגיע לגובה של מעל ל-90 מטר, כמו בניין של 30 קומות – כך עולה מסקר סיכונים מפורט שערך ד"ר ישראל ברזילי, לשעבר ראש אגף חומרים מסוכנים במשרד להגנת הסביבה".

הלן גלבר. צילום: אלעד מלכה

הלן גלבר. צילום: אלעד מלכה

"אשדוד לא תהיה פח האשפה של החומרים המסוכנים בישראל", כתבה גלבר. "יש למנוע את הזרמת החומר המסוכן הזה מחיפה לאשדוד ואסור לאפשר לחברות השותפות במאגר לווייתן להזרים את הרעל לאשדוד בחסות המלחמה ובניגוד לכל חוות הדעת המקצועיות", וסיכמה בדרישתה:  "מכובדי ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, אני קוראת לך להתערב מיידית ולהקפיא את האסון הבריאותי והסביבתי שעלול לנחות על ראש התושבים באשדוד בעוד כחודש".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר