הלן גלבר בשידור חי בפייסבוק
הלן גלבר בשידור חי בפייסבוק

"לא יתכן שהתושבים יממנו את הביטחון האישי": הלן גלבר מציגה תכנית ביטחון

בשידור חי בפייסבוק, הציגה המועמדת לראשות העיר הלן גלבר את תכנית הביטחון לעיר אשדוד שתיושם עם היבחרה לראשות העיר אשדוד. יחד איתה הציג את התכנית ניצב בדימוס אמנון אלקלעי, שסייע לה בהכנת התכנית

פורסם בתאריך: 20.9.23 16:59

     

המועמדת לראשות עיריית אשדוד, עו"ד הלן גלבר, הציגה הבוקר בשידור חי בפייסבוק את תכנית הביטחון שלה, יחד עם ניצב בדימוס אמנון אלקלעי, לשעבר ראש אגף המבצעים במשטרה שסייע בכתיבת התכנית.

 

"המטרה שלנו היא לייצר תחושת ביטחון גבוהה במרחב הציבורי בעיר אשדוד, תוך קידום תפיסה מודרנית של עיר בטוחה, כמו בערים המתקדמות בעולם ובישראל, זה החזון שלי", אמרה גלבר.

גלבר סקרה את מצב הביטחון האישי והציגה את הנתון ממשטרת ישראל, לפיו אשדוד נמצאת בתחתית הרשימה – במקום השני מהסוף בתחושת הביטחון האישי, בקרב הערים הגדולות. בנוסף, ציינה כי לאשדוד כמות קטנה יותר של תקנים לסיירי ביטחון עירוני, ביחס לערים אחרות כמו ראשון לציון או באר שבע. והעידה על מספר המצלמות הנמוך יחסית לערים גדולות, וגם על העובדה כי המצלמות שקיימות כיום כלל לא מחוברות למשטרה. כל זאת קורה גם לאחר שראש העיר לסרי הציג את תכנית הביטחון שלו בשנת 2016, אך היא מעולם לא מומשה, כך לטענת גלבר.

הלן גלבר ואמנון אלקלעי

הלן גלבר ואמנון אלקלעי

בשידור התחייבה הלן להגדיל את מספר המצלמות וחיבורן למשטרה. כמו כן התחייבה גלבר להגדיל את תקציב הביטחון מ-15 מיליון ל-25 מיליון שקלים, ולבטל את אגרת השמירה, "לא יתכן שהתושבים יממנו את נושא הביטחון האישי", ציינה גלבר. בנוסף אמרה גלבר כי העירייה בראשותה תכין תכנית אסטרטגית ויוקם צוות של ראשת העיר שיסייע לה בנושא. כמו כן התחייבת המועמדת לראשות העיר להכין תכנית טכנולוגית מפורטת.

אחרי גלבר עלה ניצב בדימוס אמנון אלקלעי. "אנשים טועים לחשוב כי רק המשטרה אחראית לביטחון האישי אבל זו טעות, כי הרשות המקומית יכולה בהחלט לעזור בזה" אמר אלקלעי, והציג את עיקרי התכנית.

הלן גלבר בהצגת תכנית הביטחון בשידור חי בפייסבוק

הלן גלבר בהצגת תכנית הביטחון בשידור חי בפייסבוק

טכנולוגיה ואמצעים – הגדלת מספר המצלמות- מ-850 ל-1,500 שיסייעו במניעת פשיעת רחוב ואף פשיעה חמורה, בנוסף עלתה הנקודה של חוסן קהילתי, והקמת תכנית למשוך נוער בסיכון על מנת למנוע מהם התדרדרות לפשע, כמו כן תכנית רב שנתית לרכש אמצעים ועוד; חיזוק המוקד העירוני – לתת תחושת ביטחון על ידי מתן מענה עד 24 שעות לפניות פשוטות ועד 48 שעות לפניות מורכבות.

הכפלת כמות צוותי הביטחון העירוני מ-8 ל-16 צוותים; שיטור עירוני לכל רובע הגדלת מספר הפקחים מ-28 ל-40 פעילות ממוקדת בחמישה רבעים ספציפיים – רובע א', ב', ג', ו' ורובע הסיטי, באמצעות פקחים; מענה ייחודי למוסדות החינוך- באמצעות 6 צוותים מיוחדים; תכנית חוסן קהילתי – הגברת מספר המתנדבים, הקמת סיירת הורים ברובעים השונים תחת מנהל קהילתי, תכנית מניעת שימוש בסמים עירוני הכולל סיירות הסברה במוקדי הבילוי. הסברה בבתי ספר ועוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר