הלן גלבר עם תכנית למניעת הגירה שלילית
הלן גלבר עם תכנית למניעת הגירה שלילית

"מנקודת מבט של אמא": התכנית של הלן גלבר להשארת הצעירים באשדוד

המועמדת לראשות העיר הלן גלבר הציגה אמש את תוכניתה לקידום נושא הצעירים בעיר ולמניעת הגירה שלילית. גלבר: "אני לא מוכנה שגם הילדים שלי יאלצו לעזוב את אשדוד. על זה בדיוק אני נלחמת"

פורסם בתאריך: 4.9.23 09:43

     

אמש, בפני עשרות צעירות וצעירים פרשה עו"ד גלבר המועמדת לראשות עיריית אשדוד, את משנתה בנושא הצעירים, כאשר המטרה שלה היא לעצור את ההגירה השלילית ולהשאיר את הצעירים באשדוד.

 

החזון שהציגה הוא – אשדוד כעיר אטרקטיבית ומזמינה, מלאת הזדמנויות ללימודים, תעסוקה, פנאי ודיור לדור ההמשך, וכמובן, דיור בר השגה לרכישה ולהשכרה, עידוד יזמים וחברות היי טק להגיע לאשדוד, הקמת אוניברסיטה בעיר, ועזרה לעסקים הקטנים, ולעסקי התרבות והבילויים.

"מנקודת מבט של אמא, מטרת התוכנית היא לחבק את הילדים שלנו ולתת להם לצמוח בעיר שלנו", אמרה גלבר, שמתכננת להוציא לפועל את התכנית בעזרת פורום צעירים עירוני, רתימת שותפים מהאקדמיה והמגזר העסקי, תכנית אסטרטגית ומרכז צעירים משפיע.

הלן גלבר בשוק לילה באשדוד

הלן גלבר בשוק לילה באשדוד

בתחום הדיור תקדם גלבר פרויקט במסגרתו יבנו דירות קטנות לדיור בר השגה; קידום פרויקטים של דיור למשתכן שייתן הנחה בקניית דירות; קידום תוכניות של התחדשות עירונית; קידום תכנית השכרה לטווח ארוך של דירות לזוגות צעירים; קידום הקמת מעונות סטודנטים, עבור סטודנטים הלומדים וחיים בעיר ועוד.

בתחום התעסוקה מתכננת גלבר להפוךאת אשדוד לעיר הייטק , באמצעות עידוד יזמים וחברות להשתקע באשדוד בעזרת תמריצים. אקוסיסטם של הייטק יסייע להצמיח מעגלים רחבים (מעצבים, ספקי שירותים, מסעדנות). כמו כן הרחבת ההכשרות המקצועיות בעולם ההייטק שניתן לבצע במכללות בעיר, תכנית יזמות עירונית שתסייע לצעירים, כולל הקמת קרן עירונית שתעניק הלוואות לסטודנטים המבקשים להקים עסק בעיר.

הלן גלבר בפסטיבל הבירה באשדוד

הלן גלבר בפסטיבל הבירה באשדוד

וכן באמצעות הסתייעות באנשי עסקים בעיר שיעזרו לבעלי עסקים חדשים, קידום ותעדוף תושבי אשדוד במשרות עירוניות, הקמת פורום נטוורקינג, שיחבר בין אנשי עסקים ויסייע במציאת תעסוקה לבני העיר, הוספת הכשרות לעולם התעסוקה המודרני ועוד.

בנושא ההשכלה – הקמת אוניברסיטה באשדוד במגוון תחומים מתן מלגות לסטודנטים, קידום בתי ספר ייחודיים למקצועות חיוניים כגון: תיירות, סיעוד, הנדסאים, חילופי סטודנטים, מגוון הכשרות מקצועיות, שילוב סטודנטים בבתי הספר פתיחת מרחבי למידה ועבודה עירוניים ועוד.

ובנושא תרבות וקהילה מתכננת גלבר קידום ספורט החופים בעיר וקיום תחרויות ארציות בחופי העיר, הקמת חדרי מוזיקה, קידום מסגרות ספורט חובבניות בשכונות (כדורגל, כדורסל ועוד), הנחות עירוניות למשרתי המילואים הפעילים ולסטודנטים, עידוד הקמת עסקים נוספים בחיי הלילה על ידי תמריצים והסרת החסמים העירוניים, וקידום צעירים מוכשרים בעולמות הבמה, על ידי תוכניות עירוניות שיסייעו להם. בנושא החברתי- תמשיך לקדם גלבר את נושא אימוץ קשישים על ידי צעירים שיפיגו את בדידותם.

"אשדוד נמצאת במקום השני בארץ בשיעור ההגירה השלילית. זה קורה בגלל מחירי הדיור המטורפים בעיר, בגלל היעדר תעסוקה איכותית, בגלל מחסור באפשרויות בילוי ובגלל השינוי המתמשך בצביון העיר", אמרה גלבר. "חייבים לעצור את זה – חייבים להפוך את המגמה. אני לא מוכנה שגם הילדים שלי יאלצו לעזוב את אשדוד. על זה בדיוק אני נלחמת. את זה בדיוק אני מתכוונת לשנות כשאנצח בבחירות לראשות העיר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר