דינה בר אולפן

יועמ"ש העירייה: "מינוי דינה בר אולפן לראש מטה הבחירות נעשה כדין"

לאור טענות שהועלו מצד נציגיו של ברק סרי בוועדת הבחירות, נגד מינויה של בר אולפן בניהול הבחירות בעיר, מסר יועמ"ש העירייה את חוות דעתו

פורסם בתאריך: 31.8.23 18:16

     

היועץ המשפטי של עיריית אשדוד, עו"ד רוני עמיר, הגיב היום לטענות שהועלו בדבר כשירות מינויה של המשנה למנכ"ל העירייה, דינה בר אולפן לראש מטה הבחירות העירוני.

היו אלה אנשי רשימת "אשדוד מתקדמת", בראשות ברק סרי, שטענו כי מינויה של בר אולפן לא קיבל את אישור מועצת העיר ובכלל, אסור על עובדי עירייה לעסוק בניהול הבחירות שבמהותן הן פוליטיות.

בעקבות זאת פנה, עו"ד גיא בוסי ליועץ המשפטי של עיריית אשדוד וטען כי בר אולפן אינה יכולה להתמנות לתפקיד זה והודיע כי הוא מתכוון לעתור נגד זה.

עו"ד עמיר הגיב לפנייה שלו וכתב כי המינוי שלה נעשה כדין, "הגב' בר אולפן מבצעת את תפקיד מזכירת ועדה/ראש מטה מערכת הבחירות מזה שנים רבות עוד מתקופת כהונתו של ראש העיר המנוח, אינג' צילקר ז"ל וניהלה את המערך הלוגיסטי הכרוך במערכת הבחירות בהצלחה רבה. נסיון זה, לצד תפקידה הבכיר למשנה למנכ"ל העירייה עונה כפליים על דרישות התפקיד כפי שהוגדרו על ידי הנחיות החוזר ועל כן נבחרה על ידי מנכ"ל העירייה להמשיך לבצע תפקיד זה. לצידה נבחרו עובדי עירייה נוספים לביצוע המטלות הלוגיסטיות הנדרשות במערכת בחירות מורכבת של עיר המונה כ-250,000 תושבים.

"חוות דעתי, שניתנה בע"פ בישיבת הכנה פנימית לקראת ישיבת ההודהות במועצה, עסקה אך ורק בשאלה אם יש צורך באישור מזכיר ועדה במועצת העיר ותשובתי הייתה כי אין זה תפקיד סטטוטורי ואין כל חובה לאשר תפקיד זה במועצת העיר. לפיכך הורד סעיף זה מסדר היום".

עו"ד רוני עמיר. צילום: פבל

עו"ד רוני עמיר. צילום: פבל

בנוגע לטענה שאסור לעובדי עירייה לעסוק בניהול הבחירות כתב עו"ד עמיר, "העסקת עובדי עירייה בארגון הפיסי של הבחירות ובראשםמזכירת ועדת הבחירות או ראשת מטה הבחירות- מותרת גם מותרת. האיסורים החלים על עובדי העירייה ידועים אך הם אינם עוסקים בניהול וארגון המערך הלוגיסטי הכרוך בבחירות, דבר שאינו כרוך בהודהות עם מועמד זה או אחר לראשות העיר או למועצת העיר".

עוד הסביר עו"ד עמיר כי יש לעשות הפרדה בין "ועדת הבחירות" שהיא גוף פוליטי לבין מזכירת הוועדה או ראשת המטה שזה תפקיש מקצועי בלבד, "ועדת הבחירות מורכבת מנציגי הסיעות המרכיבות את המועצה היוצאת, אך ברור הוא כי עובד עירייה אינו יכול להיות נציגה של אף סיעה ולכן גם לא יכול לשבת כחבר ועדת הבחירות. זה לחלוטין שונה מענייננו, מזכירת הועדה או ראשת מטה הבחירות אינה חברת ועדת הבחירות ומעולם לא נטען אחרת".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר