אביעד פרידמן, ברק סרי, רינה גוטמן
אביעד פרידמן, ברק סרי, רינה גוטמן

התוכנית של סרי לפתרון משבר הדיור: העברת אלתא ובנייה 20 אלף דירות במשולש החקלאי

המועמד לראשות העירייה, ברק סרי פרסם את מתווה הדיור של אשדוד, בהשתתפות מנכ"ל משרד השיכון לשעבר, ואמר: "בתוך חמש שנים נבנה 20 אלף יחידות דיור ואשדוד תגדל בכ- 120,000 תושבים. אשדוד עושה שינוי - גם בדיור"

פורסם בתאריך: 18.7.23 21:40

     

המועמד לראשות העירייה, ברק סרי פרסם היום את מתווה הדיור של אשדוד ביחד עם מנכ"ל משרד השיכון לשעבר, אביעד פרידמן ומהנדסת הבניין, אינג' רינה גוטמן מרשימתו, רשימת אשדוד מתקדמת.

"אחת הסיבות שהחלטתי להתמודד לראשות העיר היא בריחת צעירים רבים ומשפחות מהעיר משום שאינם מצליחים לקנות דירות באשדוד", אמר סרי, "לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו לפני כחודש, אשדוד ראשונה בארץ בהגירה שלילית. אלפי צעירים נטשו את אשדוד והמצב באשדוד הוא בכיה לדורות".

במהלך מסיבת העיתונאים סרי העלה את נתוני הדיור בעיר לפי הלמ"ס ואת העבודה המקצועית שנעשתה עם אנשי מקצוע בין השאר עם מנכ"ל משרד השיכון לשעבר, אביעד פרידמן והציג את מתווה הדיור לאשדוד:

1. לפי הלמ"ס באשדוד חיים 227,262 תושבים עם צמיחה שנתית של 0.4 אחוזים.

2. אשדוד שהיתה במקום החמישי בישראל במספר התושבים, היא כיום במקום שביעי בגודלה. נתון שערורייתי.

3. אשדוד גדולה מנתיבות פי ארבעה וחצי – אבל משווקת מחצית ממנה!

אביעד פרידמן, ברק סרי, רינה גוטמן

אביעד פרידמן, ברק סרי, רינה גוטמן

4. באשקלון מספר התושבים הוא קטן בכ- 70% מתושבי אשדוד. ועדיין השיווק באשדוד קטן ב- 60% משיווקי הדירות באשקלון.

5. בעוד חמש שנים – נתיבות תגיע ל- 80,000 תושבים לפחות ואשקלון תגדל ותעבור את ה-200,000 תושבים ולמעלה מכך! ובאשדוד? העיר תקועה עם בריחת משפחות צעירות!

6. עושים שינוי בדיור – מחזירים את הצעירים לעיר. בחמש שנים הקרובות אבנה למעלה מ- 20 אלף יחידות דיור ואשדוד תגדל בכ- 120,000 תושבים.

7. מייצרים פתרון לדיור ושומרים על התעסוקה בעיר: נעתיק את מפעל אלתא למיקום אחר בעיר ונבנה עשרות אלפי יחידות דיור תוך חמש שנים. אני מדגיש- אלתא יישאר באשדוד, נשמור על פרנסת העובדים בעיר והעיר תמשיך להנות מכספי הארנונה של המפעל. מעבר לכך- לפרוייקט הבניה כולו יהיה מחיר מטרה עבור תושבי אשדוד במחירים נמוכים בין 15 ל-20 אחוזים ממחירי השוק הקיימים.

יופשר לבניה? "המשולש החקלאי", ברקע מפעל אלתא והעיר אשדוד. צילום: אורי קריספין

"המשולש החקלאי", ברקע מפעל אלתא והעיר אשדוד. צילום: אורי קריספין

סרי סיכם את המתווה ואמר: "כואב לראות משפחות על גבי משפחות נוטשות את אשדוד לאשקלון, לגן יבנה, יבנה, קרית גת ונתיבות. מדובר בשערורייה. אני לא מבין איך לסרי ישן בלילה. מצב הדיור בעיר הוא כישלון ותעודת עניות. במשמרת שלי נתעסק בבניית עשרות אלפי יחידות דיור ולא בהדמיות. אפעל לעשות שינוי בדיור ונחזיר את הצעירים לעיר. בחמש השנים הקרובות נבנה 20 אלף יחידות דיור ואשדוד תגדל בכ- 120,000 תושבים".

עוד הוסיף סרי: "יחיאל לסרי עייף. עייף מאוד. אני יודע שכל הגורמים הרלוונטיים רוצים לבצע את זה: משרד השיכון, רמ"י, מנהל התכנון, משרד הפנים ועוד ואמרו לו – בוא תהיה חלק מפתרון משבר הדיור ותבנה עשרות אלפי יחידות דיור. לסרי העדיף שלא לעשות ואשדוד המשיכה לדשדש גם בתחום הדיור וללכת לאחור. לפי גורמים שונים הממשלה אשדוד תמשיך לצעוד לאחור אם התכנית הזו לא תתקיים.

"המשימה שלי היא להשאיר את המשפחות הצעירות באשדוד ולהחזיר את אלה שנטשו. ב-31.10.23, אשדוד עושה שינוי, גם בדיור!".

צפו בתוכנית המלאה של סרי:

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר