הלן גלבר. צילום: אלעד מלכה
הלן גלבר. צילום: אלעד מלכה

אשדוד מובילה בחינוך או בתחתית הרשימה? הלן גלבר עם תמונת מצב אחרת ממה שמציגה העירייה

עיריית אשדוד הכריזה כי היא במקום הראשון בחינוך עם אחוזי זכאות גבוהים במיוחד, אלא שחברת המועצה הלן גלבר טוענת כי מדובר בתעמולת כזב: "העיר שלנו נמצאת הרבה מתחת לממוצע הארצי באחוז הזכאים לבגרויות, בזכאות לבגרות מצטיינת, בתעודת בגרות עם 5 יחידות לימוד אנגלית ותעודה עם 5 יחידות מתמטיקה"

פורסם בתאריך: 26.6.23 23:27

     

בעוד שעיריית אשדוד מתגאה בהישגיה בשלטי חוצות כמובילה בחינוך עם 94 אחוז זכאים לבגרות מבין הערים הגדולות, חברת המועצה והמועמדת לראשות העיר הלן גלבר טוענת כי נתון זה אינו משקף את המתרחש בפועל, לפיו אשדוד נמצאת בתחתית הרשימה.

 

על פי מיזם של YNET והתנועה לחופש המידע, נחשפו ציוני בגרויות התלמידים על פי חלוקה של ערים ושל מקצועות לימוד. הציונים שנחשפו מיוחסים לשנת 2021, מאחר ולטענת משרד החינוך, אין עדיין נתונים של שנת 2022. על פי הציונים, אשדוד נמצאת בתחתית הרשימה בבגרות 5 יח' מתמטיקה. ב-5 יח' אנגלית היא נמצאת מתחת לממוצע הארצי.

בחינות בגרות. צילום: דניאל בר און

על פי נתונים אלו טוענת גלבר כי הצגת אשדוד כמובילה בחינוך היא תעמולת כזב, ותקפה במילים חריפות בעמוד הפייסבוק שלה את ראש העיר יחיאל לסרי, בטענה כי אשדוד במקום הלפני אחרון על פי הנתונים, בשונה ממה שמציגה העירייה. "מי שהביא את אשדוד למקום הלפני אחרון באחוזי הזכאות לבגרות – חייב ללכת הביתה עם כרטיס בכיוון אחד", כתבה.

הלן גלבר. צילום: ארט ספוט - ניק סמירנוב

הלן גלבר. צילום: ארט ספוט – ניק סמירנוב

"אי אפשר שלא לרתוח מכעס כשקוראים את נתוני החינוך הארציים שפרסם היום משרד החינוך. העיר שלנו נמצאת הרבה מתחת לממוצע הארצי באחוז הזכאים לבגרויות, בזכאות לבגרות מצטיינת, בתעודת בגרות עם 5 יחידות לימוד אנגלית ותעודה עם 5 יחידות מתמטיקה", טוענת גלבר. "אין מילה אחרת חוץ מבושה כדי לתאר את המחדל הזה של הנהגת העיר. אני מכירה את התלמידות והתלמידים בעיר. אני מכירה את צוותי החינוך בבתי הספר באשדוד מקרוב. הם מוכשרים ומעולים לא פחות מהמקבילים שלהם באף עיר אחרת בישראל. זאת ממש לא אשמתם", טענה.

"מי שאשם במצב הזה אלה פוליטיקאים קטנים שמובילים את העיר שלנו לאבדון, לא מבינים שהחינוך הוא המפתח לשגשוג ולעתיד שלה ומעדיפים להשקיע כספים רק במקומות שישמרו על הכיסא שלהם והמשרות שלהם. אני מתכוונת לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות, לבנות תכניות ארוכות טווח ולתת לכל ילד וילדה בעיר את כל התנאים כדי למצות את הפוטנציאל האדיר שלהם. אני בטוחה שעם עבודה נכונה ועקבית נצליח ביחד לקחת את אשדוד לצמרת הערים בישראל בנושא החינוך – וזה היעד הכי חשוב שאציב כראשת העיר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר