אלי נכט וח"כ זאב אלקין
אלי נכט וח"כ זאב אלקין

"בשורה אמיתית לצעירים": בעקבות פניה של אלי נכט הוגשה הצעת חוק להקמת אוניברסיטה באשדוד

סגן ראש העיר אלי נכט פנה בדרישה ליו"ר השדולה להשכלה גבוהה בכנסת, זאב אלקין, לחייב את שר החינוך להקמת אוניברסיטה באשדוד, שתיתן מענה לתושבי אשדוד והדרום, ותחזיר צעירים לעיר. אלקין הגיש הצעת חוק בנושא ואמר: "לאשדוד מגיע אוניברסיטה משלה שתשנה את החיים בעיר"

פורסם בתאריך: 22.6.23 00:43

     

סגן ראש העיר ומועמד לראשות העיר, עו"ד אלי נכט, פנה ליו"ר השדולה להשכלה גבוהה בכנסת, חברו חה"כ זאב אלקין, בבקשה להגיש ולקדם הצעת חוק להקמת אוניברסיטה באשדוד. הצעת החוק נמסרה למזכירות הכנסת ומתוכננת להביא לשיפור משמעותי בתחום ההשכלה והמחקר באזור הדרומי של המדינה, ובתקווה להחזיר את הצעירים לעיר אשדוד.

בדברי ההסבר של ההצעה, נכט ציין כי כיום יש בישראל 48 מכללות אקדמיות, אך לרובן אין את היכולת לעסוק במחקר תאורטי וקליני כתחום עיקרי. בנוסף למכללות, ישנן 10 אוניברסיטאות בלבד במדינה, ולכן הקמת אוניברסיטה נוספת באשדוד יכולה להרחיב את מגוון המוסדות האקדמיים ולספק הזדמנויות לתושבי האזור.

"מדינת ישראל כמדינה מערבית ודמוקרטית אשר חרטה על דגלה את ערכי השוויון, מחויבת לפעול לשוויון הזדמנויות ולהבטיח שלכל אדם תהיה האפשרות להתנייד מבחינה כלכלית וחברתית. הצעת חוק זו, הקובעת כי יש להקים אוניברסיטה נוספת בעיר אשדוד, תגדיל את מספר המוסדות האקדמיים המחקריים אשר מסובסדים על ידי המדינה, ותפתח את שערי המוסדות הנחשקים עבור פלחי אוכלוסייה מגוונים יותר.

אלי נכט וח"כ זאב אלקין

אלי נכט וח"כ זאב אלקין

"אשדוד היא העיר הגדולה במחוז הדרום, והעיר השישית בגודלה בישראל. היא מהווה מוקד משיכה תעסוקתי בעקבות הנמל השוכן בה, ונמצאת במיקום אסטרטגי בין המרכז לדרום הארץ. למרות כל אלו, אין כיום באשדוד אוניברסיטה. הקמה של אוניברסיטה כזו, לאור גודלה המשמעותי של העיר, תהיה בעלת השפעה מכרעת על התפתחותה העתידית של העיר אשדוד, ותהווה אבן שואבת לסטודנטים וצעירים.

"כיום אין באשדוד מענה אקדמאי לספקטרום רחב מאוד של מקצועות לימוד אקדמאיים, והצעירים נאלצים לצאת מהעיר, מה שמוביל להגירה מתמשכת שלילית של צעירים, ואילו אשדוד נהיית מבוגרת יותר, ענייה יותר ומשכילה פחות.

"אוניברסיטה באשדוד תיתן מענה הולם לכל אזור השפלה, אשדוד, אשקלון והנגב המערבי, שמונה מעל 800,000 תושבים. היא צפויה להביא לפריחה אקדמאית, מחקרית ויזמית בעיר. זאת לצד פארק הייטק חדשני ורחב מימדים שנבנה בימים אלו סמוך לשטח של האוניברסיטה המיועדת. לאור האמור, מוצע לחייב את שר החינוך להקים אוניברסיטה בעיר אשדוד, בתוך שנה מיום תחילתו של חוק זה".

חבר המועצה, אלי נכט. צילום: פבל

סגן רוה"ע אלי נכט. צילום: פבל

בנוסף למכתבו, אמר נכט: "בזמן שאחרים מתעסקים בפוליטיקה זולה, הכפשות ופופוליזם של בחירות, אנחנו מתמקדים בפתרונות שאמורים באופן מהותי לשנות את פני העיר ולהביא בשורה אמיתית לדור הצעיר".

ח"כ אלקין מצידו תומך ברעיון, ואמר: "הנגישות להשכלה גבוהה הוא אחד מהתנאים החשובים לחיזוק האוכלוסייה ודאגה לדור העתיד. לאשדוד, שהפכה לאחת הערים הגדולות והחשובות היום במדינת ישראל, מגיעה אוניברסיטה משלה, והגשמת החלום הזה תשנה את החיים בעיר. כמו שנלחמנו ומימשנו את הגשמת החלום של הקמת בית חולים באשדוד, אני מאמין שנצליח גם עם החלום של האוניברסיטה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר