בחירות פנימיות בתנועת אשדודים. צילום: תנועת אשדודים
בחירות פנימיות בתנועת אשדודים. צילום: תנועת אשדודים

תנועת אשדודים ממשיכה להתרחב: דרור אסנת וצופיה שניידר מצטרפים

דרור אסנת וצופיה שניידר מצטרפים לתנועת 'אשדודים' ובכוונתם לקדם מגוון נושאים: חינוך, סביבה, נשים חד הוריות ודרי רחוב. דרור: "זו תנועה שצומחת מלמטה, מחוברת לאנשים, מקשיבה באמת"

פורסם בתאריך: 19.6.23 08:10

     

שני מצטרפים חדשים לתנועת אשדודים השבוע: דרור אסנת – ד"ר לסוציולוגיה, וצופיה שניידר, המובילה את 'קולה של אמא' באשדוד.

דרור אסנת, מספר 12 ברשימה, הוא ד"ר לסוציולוגיה, יליד אשדוד, נשוי לאווה, עובדת סוציאלית שנים רבות באשדוד, ואב לשלוש בנות. הוא מנהל את תחום המחקר, המיון והערכה במרכז לחינוך סייבר – עמותה העוסקת בקידום בני נוער דרך חינוך למצוינות אישית, חברתית וטכנולוגית.

 

בעשרים וחמש השנים האחרונות עסק במחקר יישומי, בעיקר בתחומי צבא וחברה, חינוך וסביבה. וניהל מקצועית מכון מחקר חרדי, וליווה כיועץ חיצוני את היחידה לתכנון אסטרטגי בעיריית אשדוד מספר שנים.

דר' דרור כהן. מצטרף לתנועת אשדודים

דר' דרור כהן. מצטרף לתנועת אשדודים

במקביל, הוא עוסק בהתחדשות יהודית המעדכנת ומעצבת את התרבות העברית – ישראלית – יהודית מתוך קרבה רגשית עמוקה, בצד ראיה ביקורתית המדגישה ערכים יהודיים הומניסטיים.

"אני מאמין באנשים שמרכיבים את התנועה ומובילים אותה. בחזון הדמוקרטי שלה, במחויבות העמוקה של חברי התנועה לעיר אשדוד. זו תנועה שצומחת מלמטה, מחוברת לאנשים, מקשיבה באמת", אמר דרור, "בלי חיבור לבעלי הון או אינטרסים צרים כאלה ואחרים שבאים ל"עשות סיבוב" על חשבון התושבים. תנועה שיש בה את התשובה לשינוי ההכרחי, החיוני והקריטי שאשדוד זקוקה לו, כדי שגם בנינו ונכדינו יוכלו וירצו לגור בה".

דרור יקדם את תחומי החינוך בעיר. "חשוב לי לקדם תפיסה עירונית המכינה את ילדי העיר לאתגרי המאה הנוכחית: אוריינות דיגיטלית וטכנולוגית, חשיבה ביקורתית, פתיחות לרעיונות, העצמת הבסיס התרבותי והרחבתו, חיזוק יכולות ההתמודדות עם עולם המשתנה במהירות. מגיל הגן ועד בכלל".

"בסביבה, חשוב לי לקדם תפיסה עירונית אמיצה להתמודדות עם אתגרי האקלים", הוסיף. "בהתנהלות העירונית, חשוב לי לקדם הקשבה אמיתית לצרכים של התושבים. לקדם עיר המשמרת את שורשיה הסבלניים, המכילים, המכבדים את השונות בין תושביה, וחותרת ליצירת עתיד משותף ותנועת אשדודים היא הבית הפוליטי והקהילתי לעשות זאת".

צופיה שניידר, מצטרפת לתנועת אשדודים

צופיה שניידר, מצטרפת לתנועת אשדודים

צופיה שניידר, מספר 13 ברשימה, היא בת 54, אם חד הורית במשרה מלאה לילדה בת 13. מובילה את "קולה של אמא" באשדוד במשך שנים. "אני מאמינה באמירה שכל עוד הנר דולק ישנה תקווה ואפשר לתקן",  אמרה צופיה, "לאורך שנים של עשייה משותפת נבנה בין הקבוצה שאני מובילה -"קולה של אמא" באשדוד, לבין מנהיגי וחברי תנועת אשדודים אמון הדדי חזק. זו תנועה עם המון פשטות ורצון לשתף פעולה, לעבוד יחד ולעזור. ובשבילי, המעשים עצמם הם הדבר החשוב ביותר".

צופיה תקדם את הטיפול בנשים החד הוריות, ודרי הרחוב. "שתי אוכלוסיות שחשוב לי לקדם הן נשים חד הוריות בשכונות הוותיקות ובאשר הן, שנמצאות במצב מצוקה, וילדיהן. בנוסף, דרי הרחוב הזקוקים לנו יותר מכל אדם אחר. כל עוד זה תלוי בי וביחד שלנו, שלא יהיו רעבים או מאחור בצבירת פערים". הוסיפה צופיה, "אני מאמינה שאחת הדרכים החשובות לשם כך היא ליצור ולהרחיב מיזמים המחברים בין תושבים ותושבות ברובעים השונים של אשדוד, יחד".

"בעבר הייתי מדריכה חברתית מוערכת בכל אזור השפלה והדרום וכיום אני ממשיכה לעסוק בתחומים החברתיים בהתנדבות כי אני מאמינה שהייעוד שלי הוא לעזור לזולת ולשם כך נולדתי ושלא משנה שאיפה הגיע הבן אדם, משנה מה הוא עושה עבור הקהילה", סיכמה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר