חנוך דרך ארליך. צילום: פבל
חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

לאחר עימות חריף: דרך ארליך תוקף את לסרי ומתפטר מחפ"א ומהקואליציה

אחרי שלסרי תקף אתמול ואמר "אתם אנטי יהודים" מודיע דרך ארליך על התפטרותו מתפקיד יו"ר חפ"א ועל מעבר לאופוזיציה. "אני מוחל לך על הדברים הנוראיים שאמרת. צר לי שאיבדת את העשתונות ואת הדרך", כתב במכתב ההתפטרות

פורסם בתאריך: 8.6.23 14:45

     

אמש, התקיימה ישיבת מועצה סוערת במיוחד, זאת על רקע ויכוחים שנערכו שם על אישור להקמת בית כנסת ברובע החדש.

ההתנגדויות החריפו ועוררו סערה בעיקר על רקע הבחירות והמתח הקבוע בין חרדים וחילונים. במהלך הישיבה היו חילופי דברים חריפים בין ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי למתנגדים. "תתביישו לכם, זה שנאה טהורה. אתם אנטי יהודיים! אתם לא ראויים להיות פה", אמר לסרי.

חבר המועצה והמועמד לראשות העירייה, חנוך דרך ארליך הגיב לו ואמר: "כל הכבוד שהיה לי אליך נעלם. תתבייש לך. את הלא ראש העיר שלי, תתבייש!".

לסרי: "אתה לא ראוי להיות פה"

דרך ארליך: "אני ראוי יותר ממך. זאת מסיבת הסיום שלכם".

צפו בעימות החריף:

ההצבעה כמעט ונפלה, אבל עברה על חודו של קול, בתמיכה של חברת המועצה סטלה ויינשטיין, עמיתתו לסיעה של דרך ארליך.

ויינשטיין נאמה נאום ודיברה בהתרגשות: "במשך השנה האחרונה כל הפעילות של חילוץ יהודים ולא יהודים באוקראינה, תחת אש ומתקפות, זה מבתי הכנסת", היא אמרה, "השינוי שחל בי זאת העובדה שהאנשים שעזרו לי לחלץ היו רבנים ובתי כנסת. וכשאישה גויה אמרה לי אני התחלתי לכבד בתי כנסת כשמי שהעלה אותי לאוטובוס היה רב ולא כומר והוא לא בדק אם לבן שלי יש ברית מילה. אנחנו חייבים פה דברים לפיתוח לציבור החילוני ואני אומרת את זה בתור חילונית שלא שומרת שבת, כי גם אני רוצה פארק מים וגלגל ענק ודברים כאלה לילדים שלי, אבל לא יכול להיות שפעם אחר פעם, מסיבות פוליטיות, אנחנו רבים על בית כנסת או מי יהודי יותר ומי יהודי פחות. בית כנסת זה לא סיבה לריב, זה מקום של שלום ואהבה".

סטלה ויינשטיין, אמש בישיבה. צילום: עיריית אשדוד

סטלה ויינשטיין, אמש בישיבה. צילום: עיריית אשדוד

היום, לאחר העימות החריף במועצה, שלח דרך ארליך את מכתב ההתפטרות שלו ובו כתב: "אדוני ראש העיר, אני מתפטר. ד"ר לסרי. אני מוחל לך על הדברים הנוראיים שאמרת. צר לי שאיבדת את העשתונות ואת הדרך, אך אני בוחר לסלוח לך. הלא יהודים אנחנו", הוא כתב תוך רמיזה לדברים שאמר אמש לסרי.

"אני מתפטר מחברותי בקואליציה ומתפקידי כיו"ר דירקטוריון חפ"א. איני מוצא עוד טעם לנשוך שפתיי בקואליציה בהובלתך, כאשר ברור היום, שאיבדת את דרכך, ואתה מפשיט את העיר מנכסיה,  עבור אתנן פוליטי אישי, והיאחזות בקרנות המזבח של ראשות העיר.  חשבתי, שנוכל להשיג תוצאות טובות עבור  כמאתיים  וחמישים אלף מתושבי העיר, חפצי חיים, ליברליים, דתיים, מסורתיים וחרדים,  שיש בהם כבוד הדדי לאחר. טעיתי. הובלת אותנו לאובדן מוחלט. שיטית בנו והקשחת עורף לאינטרסים מהותיים של 70 אחוזים מתושבי העיר.  ניסיתי. אתה הרסת. חטאת ולא הנהגת. בדיעבד, אולי נכון היה להתפטר בכל מקרה ובלי קשר למופע האימים מאתמול, ולו בגלל שהכרזתי על התמודדת מולך לתפקיד ראש העיר. אזכור לך את הדברים הטובים שעשית לעיר. אתקן את כל הרעים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר