הלן גלבר. צילום: ארט ספוט - ניק סמירנוב
הלן גלבר. צילום: ארט ספוט - ניק סמירנוב

"אשדוד לא תהיה בני ברק": הלן גלבר השיקה קמפיין במפגן כוח גדול

מול מאות תומכים מחבקים ואוהבים, בהם בני משפחת צילקר, הכריזה הלן גלבר על ריצה לראשות עיריית אשדוד, תקפה את יחיאל לסרי וברק סרי והצהירה באופן חד משמעי: "פרויקט ה-REWAY יבוטל"

פורסם בתאריך: 21.5.23 00:31

     

אולם האירועים "בלו קאסל" שבאשדוד היה מלא מפה לפה הערב. מאות מתושבי אשדוד מילאו את השולחנות שמילאו את האולם מקצה לקצה והגיעו להשקת הקמפיין וההכרזה הרשמית של הלן גלבר על ריצה לראשות עיריית אשדוד.

בסביבות השעה 22:00, הודיע הכרוז – פעיל הציבור שמוליק דואק – על כניסתה של כלת השמחה לאולם וזה התרחש לצלילי השיר שייצג אותנו באירוויזיון – יוניקורן.

מחבקים את גלבר

מחבקים את גלבר

מחבקים את גלבר

מחבקים את גלבר

מחבקים את גלבר

מחבקים את גלבר

את הדרך מהכניסה לאולם ועד למקום שבו ישבה לצד בעלה אבי, עשתה הלן באטיות רבה מאחר והיא קיבלה חיבוקים רבים מהקהל. החיבוקים הרבים מאוד, היו בולטים מאוד והמחישו את האהבה שרוחש לה הציבור שבא לכבד אותה.

היא לא עלתה מיד לדבר, מי שדיברו לפניה היו אייל צילקר, בנו של צבי צילקר ז"ל שסיפר על התמיכה של אביו בגלבר וכן הוקרן סרטון שבו צילקר המנוח מדבר בשבחה של גלבר.

חנה ואייל צילקר

חנה ואייל צילקר

בהמשך עלה לדבר קצין משטרה בדימוס שנאם על החשיבות של הביטחון האישי ומהי ההשפעה שיש לראש עירייה בנושא. אחריו דיברה צעירה מקומית, וסיפרה על המצוקות של הדור הצעיר.

ואז לצלילי עוד שיר אירווויזיוני – דיווה – עלתה גלבר לבמה לנאום שלה.

מפגן כוח פוליטי

מפגן כוח פוליטי של גלבר

בנאומה דיברה גלבר על ההידרדרות של אשדוד בכל המדדים הרישמיים של המדינה ועל החשש שאשדוד תתרסק אל מעבר לקו האדום מבחינה כלכלית. גלבר הזהירה מנזקים בלתי הפיכים בציביון העיר, בתחבורה, בחינוך, בביטחון האישי, בתרבות ובתיירות.

"אני רואה תושבים שאוהבים את העיר אך החשש, הדאגה והחרדה ניכרת על פניהם. לפי חברת המודיעין העיסקי BDI אשדוד יורדת בכל שנה מקום אחד במדד היציבות הפיננסית. בכל שנה יש לעיר פחות כסף להשקיע בתושבים שלה. בשנת 2022, היא הייתה כבר במקום 17. אגב, אשקלון, השכנה שלנו, ששנים קינאה בנו, ממוקמת לפי המדד הזה במקום העשירי. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה- אשדוד נמצאת בקטגוריית הערים עם הציון הנמוך. אשקלון נמצאת בקטגוריית הערים עם הציון הגבוה. אצלנו יש שיעור תעסוקה נמוך והוצאה נמוכה על חינוך".

רן כרמי בוזגלו

רן כרמי בוזגלו

עוד אמרה גלבר כי "אשדוד נמצאת במקום הראשון בחוסר שביעות רצון מהפקקים בדרך לעבודה. פקקים נוראיים. פקקים שלא נגמרים. אשדוד נמצאת במקום השני בהגירה השלילית, אחרי ירושלים. 7000 תושבים עוזבים את העיר בכל שנה. אשדוד שלנו נמצאת במקום השמיני בנתוני הפשיעה שפרסמה משטרת ישראל. אשדוד היא אחת הערים שהכי קשה לקנות בה דירה. מחירי הדיור הרקיעו שחקים, ולמרות זאת אנחנו לא בונים מספיק. בעיר ניתנו 4,500 היתרים בשנים האחרונות לעומת 11,000 היתרים באשקלון".

בנאום החזיקה גלבר כרזת פצצה עם הקו האדום והזהירה מפני התהליך שאשדוד עוברת שמזכיר את התהליך שעברה העיר טבריה, שהייתה פנינת תיירות והתרסקה. בהמשך דבריה היא דיברה על השינוי בציביון העיר ותקפה נגד יחיאל לסרי ומתחה ביקורת על ברק סרי אותו כינתה "הפרשן".

הלן גלבר. צילום: ארט ספוט - ניק סמירנוב

הלן גלבר. צילום: ארט ספוט – ניק סמירנוב

"תושבי אשדוד מפחדים מאד מהשינוי בצביונה של העיר. אתם מפחדים, כי הנהגת העיר נכנעת למפלגות החרדיות וללחץ. אתמול ראיתי פרסום לפיו יחיאל לסרי נכנע ללחץ של המפלגות החרדיות והבטיח להם שהקאנטרי והגלגל הענק לא ייפתחו בשבת ולא יחודשו רישיונות לעסקים שפועלים בשבת. תגידו, השתגענו? אני מודיעה, שכשאהיה ראשת עיר, אף אחד לא יעז לאיים על העסקים שפועלים בשבת. אף אחד. שמעתי גם, בערוץ 12, שלפרשן ברק סרי אין שום בעיה עם זה שלא נותנים לנשים לעלות לאוטובוס. הוא אומר, ואני מצטטת 'זה נקרא סובלנות. זה לא נקרא הדרה, זה לא נקרא אפלייה, זה לא נקרא פגיעה בנשים'. אתם מסכימים לזה שהבנות שלכן לא יוכלו להסתובב יותר בעיר? אתם מסכימים לזה שהבנות שלכן לא יוכלו לעלות יותר לאוטובוסים? אתם מסכימים שזה יהיה ראש העיר שלכם? אני אומרת לברק סרי: אתה רוצה שאשדוד תהיה בני ברק. אני לא אתן לזה לקרות. אני אומרת לכם שנגמרו הימים באשדוד שיכתיבו לנו הנשים לאיזה אוטובוס לעלות ולאיזה אוטובוס לא לעלות. כשאהיה ראשת העיר, זה לא יקרה. נשים לא יפחדו לעלות לאוטובוסים. כשאני אהיה ראשת העיר, לא יקחו מהחילונים שטחי ציבור לגני ילדים ויבנו כוללים לאברכים במקומם. כשאני אהיה ראשת העיר, כל האוכלוסיות בעיר יהיו שוות. אין עדיפות לאלו שחזקים בפוליטיקה, אבל אני גם אדאג שלא תהיה שנאה לאף אחד".

גלבר גם הצהירה באופן חד משמעי: "כשאהיה ראשת עיר אני אבטל את פרויקט התחבורה REWAY".

מחבקים את גלבר

מחבקים את גלבר


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר