ברק סרי
ברק סרי

"אני אוציא את אשדוד לדרך חדשה": ברק סרי השיק את קמפיין הבחירות

מאות תושבים הגיעו היום לתמוך במועמד לראשות העירייה ברק סרי שהשיק היום את קמפיין הבחירות שלו. דמויות ידועות בעיר הגיעו לתמוך בו והוא הציג את האני מאמין לו לגבי אשדוד

פורסם בתאריך: 16.5.23 23:45

     

ברק סרי, המועמד לראשות עיריית אשדוד, פתח הערב את קמפיין הבחירות שלו במטה בחוף לידו באשדוד בנוכחות מאות פעילים ואוהדים.

בין המשתתפים והתומכים היו מספר דמויות מוכרות בעיר כמו איש העסקים יחיאל אבו, לאון בן לולו, עו"ד דניאל כהן, יגאל מזרחי, אבי האוזמן ועוד. בין היתר גם נראו שם עובדי עירייה.

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

ברק סרי ולאון בן לולו

ברק סרי ולאון בן לולו

סרי עמד תחילה בחוץ והתחבק עם רבים מהמשתתפים, שמע מהם את האיחולים שלהם שיגיע לכס ראש העירייה.

את דבריו פתח סרי כשתיאר את קורות חייו החל מהיום שנולד, "נולדתי באשדוד ברחוב הדקל 1 לאמי רינה ז"ל, שעבדה כמורה בבית ספר גאולים המיתולוגי ולאבי אבינועם ייבדל לחיים ארוכים, שהיה מנהל במפעל רוגוזין באשדוד וסגן ראש העיר. למדתי בבית גאולים, המשכתי לתיכון מקיף א' באשדוד ובאוגוסט 1980 התגייסתי לגולני. לחמתי במלחמת לבנון הראשונה בנובמבר 1984 השתחררתי כקצין מודיעין, ושימשתי סרן במילואים. בשנת 1987 התחתנתי עם שרה, אשתי לשעבר, ונולדו לנו ארבעה ילדים: רון, אלה, יובל ודן", סיפר סרי.

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

בהמשך הוא עבר לתאר את הרזומה המקצועי שלו,  החל מעבודתו בעיתון "השבוע באשדוד" דרך התקופה הארוכה שלו בעיתון "כאן דרום" במשך 17 שנים ובהמשך בחינומון הראשון בישראל "ישראלי". משם עבר לתחום הייעוץ לפוליטיקאים כמו אבי דיכטר, אז השר לביטחון פנים ולאחר מכן עם שר התחבורה דאז, ישראל כץ ובהמשך עם שר הביטחון אהוד ברק. את התקופה עם ברק הוא מתאר ככזאת שבה הוא צבר ניסיון רב גם בתחומים בינלאומיים, "הייתי צמוד לברק במשך 4 שנים בדיונים בארץ ונסיעות עבודה רבות בעולם, בעיקר נסיעות בענייני ביטחון בוושינגטון, הבית הלבן, הפנטגון ומחלקת המדינה האמריקאית".

בהמשך עבד עם שר האנרגיה סילבן שלום ולבסוף עם השר אריה דרעי. "בשנה וחצי האחרונות אני עובד כשותף בחברת הייעוץ 'אג'נדה' שפועלת בשותפות עם חברת הפרסום הגדולה בישראל 'פובליסיס'".

"אשדוד מדשדשת"

"התלבטתי במשך חודשים האם להתמודד לראשות העיר. הפניות אלי היו רבות ומכל המגזרים באשדוד. ההתלבטות היתה כי הצלחתי מאד בשוק הפרטי בכל ההיבטים. גם בתקשורת הארצית התפתחתי, קיבלתי הגשת תכנית רדיו וגם בטלויזיה היו תוכניות להתפתחות, זאת בנוסף להצלחה במשרד בו עבדתי. חייתי חיים טובים, נוחים ומתגמלים. לאחר לבטים רבים החלטתי להשאיר את החיים הטובים בצד ולהתמודד על ראשות העיר. אשדוד חשובה לי מאד. ילדי גרים בה, נכדיי ואבי אבינועם.

"אשדוד מדשדשת בשנים האחרונות. אשדוד רוצה שינוי. לא צריך לעשות סקר ומחקר מעמיק, כדי לדעת שאשדוד רוצה שינוי. גם אתם שומעים את זה בכל מקום. אשדוד רוצה שינוי בכל הקשור לפקקים, אשדוד רוצה שינוי כי הצעירים עוזבים אותה. אשדוד רוצה שינוי בחינוך, אשדוד רוצה שינוי בכל הקשור לפתרונות דיור, אשדוד רוצה שינוי בדברים רבים נוספים. יחיאל לסרי בחור טוב, אבל הוא עייף מאד, שחוק מאד ומה שהוא לא עשה בשלוש קדנציות, הוא כבר לא יעשה לעולם".

ברק סרי ואביו אבינועם

ברק סרי ואביו אבינועם

קביעת מזוזה במטה הבחירות של ברק סרי

קביעת מזוזה במטה הבחירות של ברק סרי

ברק סרי ובת הזוג שלו אורית לדרמן

ברק סרי ובת הזוג שלו אורית לדרמן

סרי התייחס והציג מספר בעיות שלדבריו קיימות באשדוד, אך ציין כי לא ניתן לטפל בהכל יחד והוא מעדיף להתרכז במספר תחומים מסויימים שזה תחבורה, חינוך ודיור בר השגה לצעירים.

האו התייחס תחילה לבעיית הפקקים והבטיח לשנות את מתווה הריוויי, "כולכם מכירים את מכת הפקקים באשדוד. פקקים בבוקר בשתי היציאות מאשדוד, פקקים בחזרה בערב, פקקים באמצע היום. נסיעה מרובע י"ז וט"ו בדרום העיר לאזור התעשיה לוקחת לפעמים כמו נסיעה לת"א. אני לא אשלוף כאן פתרונות, כי זה לא רציני, פופוליסטי ולא מקצועי. אנשים מקצוע רציניים עובדים עבורי על תכנית להקלה בפקקים, ולפתרון המכה הזאת. אבל משהו שאני בכל זאת מבטיח לעשות במיידי: משרד התחבורה השקיע כ-700 מיליון שקלים בפרוייקט הריווי ברחוב הרצל. שני מסלולים לרכבים מכל צד, לידם מסלול לתחבורה ציבורית, רמזורים כל כמה מטרים ותחנות אוטובוס שרובן ריקות מאנשים. הריווי הוא כישלון מוחלט שרק החמיר את תופעת הפקקים. אני מתכוון לאפשר בנתיבי הנסיעה הציבורי למוניות, למוניות שרות ולרכבים עם שלושה נוסעים, לנסוע שם כדי לאפשר זרימה מהירה יותר של התנועה. אני מבטיח לכם שאנצל את כל הקשרים שלי עם דרעי ומשרדי ממשלה, בדגש במשרד התחבורה לעשות הכל כדי להקל על מכת הפקקים הקשה באשדוד".

"פרופ' עמי מויאל מכין לי תוכנית"

לדברי סרי, "אשדוד מדשדשת וזה באמת דבר שחורה לי מאד. כי מדובר בעתיד ילדנו וסליחה על הקלישאה. כולכם מכירים את טבלאות תוצאות הבגרות, ועזבו את המניפולציות בהצגת התוצאות: אשדוד מדשדשת במקומות מביכים ביותר. צעירים מאשדוד סיפרו לי כי הם מגיעים לאוניברסיטאות עם פערים גדולים. אנגלית פחות טובה והשכלה פחות טובה לעומת תלמידים מערים אחרות".

פרופ’ מויאל. צילום: פבל

הוא סיפר כי פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה ותושב אשדוד, מגבש עבורו בימים אלה תכנית חדשנית ופורצת דרך למערכת החינוך העירונית. "במסגרת התכנית יגובש תהליך חינוכי רלוונטי לעולם המשתנה שישים דגש על הקניית ידע, מיומנויות ועולם ערכי ולא רק ידע שהיום נמצא בהישג יד של כולם. התכנית תשים דגש על חינוך מדעי וטכנולוגי תוך מתן הזדמנות שווה לכל תלמיד ותלמידה למצות את יכולותיהם ולהצטיין. שיטות הלימוד יגרמו לתלמידים להגיע שמחים ללימודים. הם ילמדו במקומות שונים ברחבי העיר מחוץ לכיתות תוך בניית חווית לימוד מהנה ואפקטיבית".

עוד אמר סרי: "אני לא איש חינוך אבל אני מבין בתהליכים ובאנשים ויודע שבכדי לממש שינוי ולהגיע למצוינות צריך לבחור אנשים טובים, להאציל להם סמכויות ולתת להם לרוץ קדימה. אני מבטיח לכם שלתפקידים הבכירים במנהל החינוך בעיריה יבחרו אנשים מצויינים – הטובים והיצירתיים ביותר. כי מעבר להגדלת התקציב, צריכים אנשים טובים ויצירתיים שיובילו את החינוך באשדוד למקום הראוי לנו כעיר גדולה. כך נעניק לילדים שלנו כלים מעולים שיתנו להם נקודת פתיחה מצוינת להצלחה בחיים.

"הצעירים עוזבים לאשקלון"

הוא התייחס גם לבעיה של חוסר בדיור בר השגה ומה שגורם לצעירים רבים לעזוב את אשדוד, "אשדוד הייהת החמישית בגודלה והיום היא כבר השביעית בגודלה ושמעתי שנתניה עוד מעט עוברת אותנו", הוא אמר, "יש הגירה שלילית מאשדוד. עשרות אלפי צעירים עוזבים את העיר. אם זה היה רק לת"א, היינו אומרים, קשה מאד להתחרות בהיצע של ת"א בכל תחומי החיים. אבל הצעירים לא עוזבים רק לת"א. הצעירים שלנו עוזבים לאשקלון, לגן ליבנה, לנס ציונה, לרחובות, למושבים בסביבה ועוד. איזו סיבה יש שהצעירים שלנו יעזבו לערים האלה מסביב ולא ישארו באשדוד ויקבעו בה את עתידם? זה דורש פתרונות דיור, הקצאת דירות במחירים נמוכים לזוגות צעירים מאשדוד. אני מתכוון להסתער על זה כי אני רוצה שבני העיר ימשיכו לגור כאן, לעבוד כאן וקבוע כאן את עתידם".

"אני אדבר על העיר כמו שרוביק מדבר ויותר"

הוא סיפר כי מנהלת הקמפיין שלו, הציע לו ללכת לכ מקום עם פמליה סביבו, אבל הוא אמר לה שהוא לא כזה, "רובכם כאן מכירים אותי שנים רבות, כותבים לי וזוכים למענה במהירות האפשרית. זה יימשך גם כאשר היה ראש עיר. אני לא אסתגר בלשכת ראש העיר, אהיה נגיש, אחזיר את קבלת הקהל, אסייר בעיר, בשוק ובסופר, אשמע את התושבים, גם אם הם יכעסו, יצעקו ואפילו יקללו. לא מתרגש מזה. אקשיב לתושבים, אשמע את הבעיות, המצוקות ואשתדל לפתור אותן.

"אני גם אהיה ראש עיר שמדבר. אני אדברר את העיר, אני אשווק אותה כי 15 שנים אשדוד שותקת. כשירו טילים על אשדוד, ראש העיר של באר שבע דיבר על מה שקורה באשדוד. למה? כי אשדוד שותקת. אני אספר על אשדוד בתקשורת הארצית, אזמין לכאן יזמים, אנשי חינוך, אשווק את אשדוד החוצה. כי כולם צריכים להכיר את אשדוד. אתה לא מגיע לאשדוד על הדרך. זה לא רמת גן או הרצליה שבדרך אתה עובר דרכן. לאשדוד אתה צריך לבוא במיוחד, ואני אעשה הכל להביא לכאן אנשים כדי שיכירו, יאהבו ואולי גם ישקיעו באשדוד. ראיתם איך רוביק מדבר? אני אדבר כמוהו ויותר".

ברק סרי ונכדתו

ברק סרי ונכדתו

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

לבסוף הוא התייחס לכך שלאשדוד, יש לדבריו, את הפונטציאל הלא ממומש הכי גדול בארץ, "התלבטתי אם לבוא ולהתמודד, אבל אשדוד יושבת בצומת, ואפשר לשבת וניפגש ב-2028 ואשדוד כבר תהיה עיר מספר 15. איך שאני נכנס אני מביא אנרגיות חדשות ודם חדש כי הפוטנציאל של העיר הזאת הוא הכי גדול בארץ.
אנחנו יוצאים היום לדרך שתסתיים ב-31 באוקטובר בלילה אז אשדוד תצא לדרך חדשה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר