שמעון סניה כצנלסון
שמעון כצנלסון

"אני מאמין באלוהים. חייבים להתאחד שאשדוד לא תהיה בית שמש": כצנלסון רץ לראשות העיר

סגן רה"ע אשדוד, אינג' שמעון כצנלסון הודיע היום על מועמדותו לראשות העיר וקורא לאחד את כל הכוחות הליברליים באשדוד כדי לעצור את הכוחות החרדיים בעיר. הוא אפילו מוכן להיות מספר 2. הוא גם מותח ביקורת על ראש העיר ומסביר למה הוא לא פורש לאופוזיציה 

פורסם בתאריך: 2.5.23 19:04

     

היום התקיימה מסיבת עיתונאים במטה הבחירות החדש של סגן רה"ע אשדוד אינג' שמעון כצנלסון במהלכה הוא הכריז כי הוא מתמודד לראשות העיר יחד עם רשימת "אשדוד ביחד".

לאחר שמנה שורה של הישגים שלדבריו הושגו בזכותו, הוא הסביר כיצד המון פרויקטים בעיר תקועים בגלל התנגדות של החרדים להפעלה בשבת כמו: הגלגל הענק, האומגה, פארק המים ועוד. "אנחנו רוצים לחיות ביחד אוכלוסיה חילונית ליברלית עם חרדים בלי להפריע אחד לשני. חיה ותן לחיות. כל זמן שהייתה הסכמה והכיוון של הקואליצה היה לשני כיוונים, הצבענו על הכל וגם על בתי כנסת וכוללים. ברגע שהכיוון התחלף לכיוון החרדים אנחנו לא שם. לא יכולים להיות שם. יש הרבה מה לעשות בעיר ולא רק כוללים", אמר.

שמעון סניה כצנלסון

שמעון כצנלסון

הוא גם הסביר מדוע נכנס לקואליציה תחת לסרי ואף אומר שזה היה חשוב ללסרי לקרוא לו ראשון, "אני נכנסתי מבחירה כי ידעתי שהעיר הולכת לאיבוד. גם ראש העיר הבין את זה ובגלל זה הוא הזמין אותי ראשון ולא אחרון בתור זנב. הוא הזמין אותי ראשון ואנחנו לקחנו את כל מה שנוגע לפיתוח העיר".

מדוע אתה לא פורש לאופוזיציה עכשיו? 
"אם לא יהיו שישה מנדטים שלנו, אז מחר יחליטו על כוללים בכל העיר אשדוד, אין שום בעיה אצלם. אין שום מניעה אצלם אם רובע ט"ו, סיטי, רובע י' והם עושים כל מיני פטנטים. כמו שהטעו אותי שרוצים להקים מרכז קהילתי ברובע י"ג ובסוף רצו לבנות שם כולל ואני ביטלתי את זה. אני אחד ויחיד בכל ההיסטוריה של אשדוד שבית הכנסת בוטל עם היתר בניה חוקי".

כצנלסון ולסרי. צילום: לירון מולדובן

מה פירוש הסיסמה שלו "זמן לאחדות"?
"אני קורא לכל השותפים הפוטנציאלים אלי לחמני, הלן גלבר, אלי נכט ושרון מרק, בואו נשב עכשיו. עשינו טעות בבחירות הקודמות, האחדות צריכה להיות עכשיו. אין לי ספק שאפשר להתאחד יש בעיה מי יהיה ראשון ואפשר לפתור את הבעיה. לא אומר שאין לי אגו, יש לי אגו אבל אני שם אותו בצד כי אני חושב שהפיתוח של העיר ומה שהתושבים צריכים הרבה יותר חשוב מהאגו האישי שלי. אני אומר לכל שותפיי 'שימו אגו בצד ובואו נשב ביחד ונדבר איך אפשר להוביל את העיר'. עובדתית מה שאמרתי לפני 5 שנים, אני במקום שני אחרי לסרי 25% קיבלתי, 30 אלף קולות קיבלתי. אנחנו הסיעה הכי גדולה בעיר אשדוד. מה שאמרתי גם לפני 5 שנים לאלי לחמני והלן גלבר ואמרתי להם 'בואו הצטרפו ונעשה את זה ביחד' ולא רצו. אני פונה עכשיו לכולם ולא משנה מי עוד רוצה להתמודד לראשות העיר אבל רוצה להתמודד בחיה ותן לחיות ולא בכיוון של הכניעה לחרדית שנהפוך לעיר כמו בית שמש".

כצנלסון גם התייחס לאמונה האישית שלו ואמר: "אני מאמין באלוהים, באתי בשנת 73', 50 שנים אני באשדוד ובארץ, אני באתי כציוני בגלל שאני יהודי, בגלל שאני רוצה להיות במדינה שלי. אני הייתי בשלוש מלחמות בגלל שהייתי בחור צעיר והייתי צריך להגן על המדינה ואני גאה בכך. זאת המדינה שלי. אני מאמין בדבר אחד שאלוהים זה אצלי בפנים ולא בחוץ. אצלי האלוהים זה בלב. יש לי מקומות בבית כנסת ואני מאמין במה שאני חושב שזה נכון וכך אני חי כאן 50 שנה".

האם אתה מתכוון להחליף חלק מהרשימה שלך למועצת העיר?
"נכון. אחד חבר שלי, אח שלי נפטר וזה בן אדם שהיה יחד איתי 25 שנים – גרשון פלדמן, לפני כל בחירות היה אומר לי אתה צריך להתמודד. האנשים הצעירים ברשימה הם יחד איתי, ואמרתי שאני רוצה ללכת פעם שלישית להתמודד לראשות העיר יחד עם הצעירים ולהחליף את הרשימה לצעירים ולהעביר להם את הידע שיש אצלי. לא בשביל לומר לכם שיש לי 4 תארים, אלא שיש לי את היכולת והידע מה לעשות וגם איך לעשות ויש לי קבלות על זה".

שמעון כצנלסון וגרשון פלדמן. צילום: פבל

"אח שלי נפטר". שמעון כצנלסון וגרשון פלדמן ז"ל. צילום: פבל

חנוך דרך ארליך הכריז שהוא מתמודד.
"אין לי מושג. הוא אמר לי שהוא רוצה להתמודד, אני לא יודע אם הוא יכריז שהוא מתמודד ואני מאחל בהצלחה לכולם ואני אומר לכולם שצריך להתאחד. הוא ברשימה ואם הוא רוצה להתמודד לראשות העיר הוא לא יכול להיות ברשימה שלי".

עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

"לא יכול להיות ברשימה שלי". עו"ד חנוך דרך ארליך. צילום: פבל

יש לך תדמית שאתה מייצג את הרוסים, איך אתה מתמודד עם זה?
"זאת הייתה טענה גם לפני 5 שנים שאחרים חוץ מדוברי רוסית לא יצביעו עבורי. אז אני יודע שמדביקים לי תדמית של 'סניה', אבל אני שמעון ואין לי ספק שהכינוי שאמא שנתנה לי וצילקר השתמש בו הולך בכל הציבור ואני לא מתבייש בזה. אני לא חושב שאחרים לא יצביעו לי כי אם התושבים רוצים עשייה לעיר שכולנו נהיה גאים בה אז הם יצביעו בשבילי. יש לי שתי כלות גיאורגיות ויש לי כלה מרוקאית ואני גאה שהבנים שלי שנולדו כאן לקחו את מי שהם אוהבים ולא משנה לאיזה קהילה הם שייכים ולמי הם נולדו".

אתה מוכן להיות מספר 2?
"אני מוכן להכל, אני מוכן לעשות סקרים ואני לא נדבק לכיסא. יש לי אגו ואני שמתי אותו בצד".

מה נשאר מהרשימה שלך?
"אני פה, אורית פה, סטלה הייתה אמורה להיות פה והיא בבית חולים, אמיר ליברטי בחו"ל ומי שהלך לעולמו אני לא יכול להחזיר אותו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר